تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

پروژه زاگرس یا تغییر معماری دیدگاه در اتوماسیون اداری


تغییر معماری اتوماسیون اداری و سایر نرم افزارهای مجموعه دیدگاه و آغاز مهاجرت نرم‌افزارهای مختلف به این معماری، خبر بزرگی بود که بسیاری از مدعوین هفتمین گردهمایی مشتریان چارگون را هیجان‌زده کرد. 

هر چند این تغییرات از سال گذشته و با انتقال نرم‌افزار مکاتبات به معماری جدید کلید خورده بود؛ اما آگاهی از جزییات فنی و قابلیت‌های آن برای همه سازمان‌های مشتری، شنیدنی‌تر از هر سخنی بود. این مقاله تالیفی‌ست از توضیحات تیم توسعه زیرساخت دیدگاه درباره جزییات پروژه زاگرس که برای مهمانان هفتمین گردهمایی سالانه مشتریان چارگون ارائه شد:

چرا تغییر معماری؟

وقتی میخواهیم یک بنا را بسازیم ابتدا به اسکلت‌بندی آن فکر میکنیم. اسکلت اصلی سازه باید محکم و با استقامت باشد چون قرار است کل سازه را نگه‌ دارد. اگر نرم‌افزار را تمثیلی از سازه در نظر بگیریم، معماری نرم‌افزار معادل اسکلت ‌سازه است. به این ترتیب وقتی صحبت از تغییر معماری نرم‌افزار می‌شود درواقع با پروژه‌ای به اندازه‌ بازنویسی کامل آن روبه‌رو هستیم؛ اما پرسش اصلی این است که چرا چارگون به تغییر معماری رضایت داد؟

از مهمترین عواملی که موجب شد تا چارگون چنین تصمیم بزرگی را بگیرد، پایین آوردن هزینه‌ تغییرات و کم کردن زمان Deliver کردن محصول به مشتری است. از اهداف دیگر در این تحول بزرگ می‌توان به امکان بروزرسانی نرم‌افزارهای مختلف به شکل مستقل از یکدیگر اشاره کرد که در معماری پیشین دیدگاه، ممکن نبود.

معماری جدید، مدلی مشابه به معماری پیازی (onion architecture) است که قسمت‌های مختلف نرم‌افزار در آن، حول یک هسته‌ متمرکز قرار می‌گیرند. در این معماری، اجزای مختلف تنها هسته‌ مرکزی را می‌بینند و از آن شناخت دارند و از وجود قسمت‌های دیگر سیستم آگاه نیستند.این عدم آگاهی باعث می‌شود تا رشد و بلوغ آن بجز از سیستم به اجزای دیگر وابسته نباشد. به این شکل هر جزء می‌تواند به طور مستقل Develop شود، از تکنولوژی دلخواه استفاده کند، به طور مستقل تست شود و تغییرات آن روی قسمت‌های دیگر سیستم تاثیر نگذارد.

انتظار شرکت چارگون از معماری جدید دیدگاه، نرم‌افزارهایی سریع‌تر و کم‌باگ‌تر بود که تغییرات مورد نیاز مشتری با سرعت بیشتری در آن پیاده‌سازی شوند و زودتر به دست او برسند. برای این امر، تحقق ۳ هدف تولید نرم‌افزارهای چابک با سرعت انتقال بالا، قابلیت تست‌پذیری و امکان توسعه‌پذیری به صورت جداگانه در دستور کار قرار گرفت.انتخاب یک مکانیزم مطمئن ارتباطی

در یک سیستم نرم‌افزاری مبتنی بر مدیریت داده‌های کاربران، ارتباط با یک یا چند پایگاه داده بزرگ از مهم‌ترین دغدغه‌های معماری سیستم است.

برای انتخاب یک مکانیزم مطمئن ارتباطی بین پایگاه داده و نرم‌افزار ملاحظات متعددی وجود داشت که از آن جمله می‌توان به حجم بسیار بالای تراکنش‌های بین سرور وب و پایگاه داده،‌ حجیم شدن تراکنش، ارتباط توزیع‌شده‌ تراکنش‌ها در پایگاه‌ داده‌های مختلف،‌ پاسخ به نیازهای کسب و کار پیچیده‌ سیستم‌های ۴ حوزه‌ دیدگاه به ویژه در حوزه فرآیندها و محاسبات مالی اشاره کرد. مجموع این ملاحظات ، دقت و حساسیت بالایی را طلب می‌کرد.

تحقیقات نشان داد تیم توسعه زیرساخت دیدگاه ۵ برای تعیین مکانیزم مطمئن ارتباطی بین پایگاه داده و نرم‌افزارها ۲ انتخاب پیش رو دارد:

۱- انتخاب یک ORM پیشرفته با قابلیت‌های فراوان که کدنویسی و نگهداری کد را بسیار کم‌هزینه می‌کند؛ اما کاهش سرعت پردازش را نیز به همراه دارد.

۲- انتخاب و توسعه‌ یک Micro ORM با قابلیت‌های پایه که با وجود افزایش هزینه‌ کدنویسی و نگهداری، سرعت و بهینگی نرم‌افزار را به طور منحصر به فردی بالا می‌برد.

در نهایت با بررسی تفاوت‌های دو گزینه، انتخاب و توسعه‌ یک Micro ORM از سوی شرکت چارگون برگزیده شد تا‌ با حداکثر سرعت و بهینگی داده‌ها را به مشتریان چارگون ارائه کنیم.



تمرکز بر کاهش هزینه نگهداری و افزایش توسعه‌پذیری نرم‌افزارها

در طول یکسال گذشته با هدف پاسخگویی به نیاز رو به رشد نرم افزارهای جدید دیدگاه، کار بر روی نسل جدید کنترل‌ها کلیدخورد. به این منظور، مشکلات موجود بررسی و تلاش شد تا در نسل جدید، تمرکز تیم بر روی ایجاد فرم‌هایی باشد که سریعتر رندر شوند، ایمن باشند، هزینه نگهداشت کمتر و توسعه‌پذیری بالاتری داشته باشند. تیم توسعه زیرساخت دیدگاه ۵ بر روی تکنولوژی‌های روز دنیا بررسی‌های فراوانی داشت و در نهایت تصمیم گرفت که MVVM Pattern موجود که با استفاده از Knockout پیاده‌سازی شده بود را کنار بگذارد و با استفاده از React کنترل‌های جدید را توسعه دهد.

معماری جدید، نه تنها نیاز به تغییر در Stack تولید داشت؛ بلکه نیازمند تغییر در تفکر طراحی بود. کنترل‌های React به دلیل ذات Component Base خود، قابلیت توسعه‌پذیری بالایی دارند به همین دلیل جداسازی Business از Presentation در سطح کنترل‌های React راه را برای تست‌پذیری نسل جدید هموار می‌کنند. دیدگاه ۵ با توجه به قابلیت نمایش هم‌زمان فرم‌های مختلف از نرم‌افزارهای دیدگاه نیاز به زیرساخت قدرتمندی داشت که توانایی پاسخگویی این حجم از اطلاعات را داشته باشد و کامپوننت‌های جدید با استفاده از تکنولوژی Virtual DOM در این زمینه به صورت بسیار کارآمدتری عمل کنند.

مجموع این نیازها موجب شد تا در نهایت با بهره‌گیری از ابزارهای تولید جدیدی مثل NodeJS رابط کاربری دیدگاه ۵ توسعه داده شود تا مشتریان دیدگاه از مزیت‌های تکنولوژی روز دنیا بهره‌مند شوند.


ویژگی‌های نسل پنجم اتوماسیون اداری دیدگاه چیست؟

تغییر نسل مجموعه نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه‌، اقدامی بزرگ و تحول‌آفرین است که امروز با وجود تغییر در معماری دیدگاه بدون ایجاد کوچکترین اختلال در سازمان‌های مشتری با موفقیت به بارنشسته است. تغییر نسل اتوماسیون اداری دیدگاه ، مزایای زیادی برای کاربران در لایه تکنولوژی و نیز تجربه کاربری ایجاد کرده و همین‌ مزیت‌ها دلیل استقبال مشتریان از تغییر دیدگاه ۴ به دیدگاه ۵ شده است.  در این تغییر نسل، نرم افزار مکاتبات دیدگاه که از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای چارگون و دارای پویایی و پیچیدگی منحصر به فردی است، دستخوش تحولات فراوان وموثرتری شد که در ادامه به این تحولات خواهیم پرداخت: در جریان تغییر نسل نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه ، فرآیندهای علمی و مهندسی شده را شاهد بودیم که اگر هریک از این فرآیندهای مهندسی شده و دقیق انجام نمی‌شد، سازمان‌های مشتری با ریسک‌های زیادی همراه می‌شدند.


توسعه دیدگاه 5 و  تست‌های کاربری

تیم تست محصول دریافت‌ها هم‌زمان با تغییر معماری دیدگاه، پیش‌بینی‌های خود را به تیم تولید انتقال می‌داد تا ایرادات برطرف شود و بیش از ۵هزار آزمایه (Test case) تنها بر روی پیشخوان نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه تعریف واجرا شد.
multi–platform و  multi-browser
رابط کاربری دیدگاه ۵ با استفاده از patternهای توسعه جدید، فریم‌ورک سمت کاربر خود را به صورت شی‌گراء توسعه داد و با استفاده از فناوری‌های جدید نظیر web socket،‌همگام‌سازی پایانه‌های ارتباط زنده و دو طرفه سمت خدمات‌دهنده-گیرنده را محقق ساخت.در نتیجه هم‌اکنون دیدگاه ۵ بر پایه استانداردهای جدید وب همانند HTML5 و CSS3 توسعه یافته و طیف وسیعی از مرورگرها را پشتیبانی می‌کند.
کارکرد همزمان از دیدگاه ۵ و ۴ در طول تغییر نسل
در دیدگاه ۵ ، قابلیت استفاده همزمان از بخش‌های مختلف منوی اداری و کار با چند فرم از نرم‌افزارهای گوناگون وجود دارد و از جدیدترین تکنولوژی‌ها در آن بهره گرفته شده است. همچنین تغییرات به نحوی طراحی شدند که کاربران سازمان مشتری بتوانند از دیدگاه ۴ و ۵ بطور هم‌زمان استفاده کنند.
Online Word
قابلیت دیگر نسل جدید مکاتبات ، Online Word است. این قابلیت باعث رفع نیاز به آفیس بر روی کلاینت‌های سازمان و آپدیت آن شده است. وجود امکانات تعاملی گفتگو مثل Chat، Drag and Drop ، افزایش قابلیت کار با کیبورد و Shortcut ، امکان ویرایش موجودیت‌های متنی به صورت هم‌زمان و افزایش کیفیت تجربه کاربری از دیگر امکانات نسل جدید مکاتبات است.
Timeline
ایجاد Timeline در مجموعه زیرساخت تعاملی Collaboration  قابلیتی جدید است که رخدادهای مختلف یک سازمان را به ترتیب زمانی نشان می دهد؛ مثلا اگر یک پروژه، یک پرونده و سه جلسه توسط کاربر پیگیری می‌شود ، امکان دیدن کل رویدادها و اتفاقات مربوط به آن در یک نمای متمرکز وجود دارد.
داشبوردهای مدیریتی در دیدگاه ۵
افزون بر این، وجود داشبوردهای مدیریتی در دیدگاه ۵ بهترین ابزارکنترل عملکرد سازمان‌ها از سوی مدیران است و می‌شود از طریق آنها گزارشات مدونی تهیه کرد. همچنین امکان ویرایش موجودیت‌ها به شکل Inline فراهم شده است. در واقع یک موجودیت، فرم ویرایش جداگانه‌ای نخواهد داشت و در عمل نیز امکان مشاهده ویرایش فراهم است. این ویژگی باعث می‌شود سرعت عملکرد کاربر بیشتر و کارایی آسان‌تر شود.

داشبوردهای مدیریتی اتوماسیون اداری دیدگاه؛ ابزار کارآمد مدیران سازمانی

 بوجود داشبوردهای مدیریتی در اتوماسیون اداری دیدگاه ۵ بهترین ابزارکنترل عملکرد سازمان‌ها از سوی مدیران است و می‌شود از طریق آنها گزارش‌های مدونی تهیه کرد. نسل جدید نرم‌افزار اتوماسیون اداری دیدگاه 5 بر مبنای نرم افزار داشبورد مدیریت طراحی شده است تا علاوه بر نامه‌های عادی، فرآیندهای مختلف سازمانی را متناسب با هر سازمان پوشش داده و در نهایت گزارش متنوع داشبورد در اختیار مدیران و راهبران نرم افزار اتوماسیون اداری قرار دهد.
امکان ویرایش موجودیت‌ها به شکل Inline فراهم شده است. در واقع یک موجودیت، فرم ویرایش جداگانه‌ای نخواهد داشت و در عمل نیز امکان مشاهده ویرایش فراهم است. این ویژگی باعث می‌شود سرعت عملکرد کاربر بیشتر و کارایی آسان‌تر شود.

به گفته سرپرست راهکار اتوماسیون اداری، مشتریان چارگون همواره از محصولات راهکار اتوماسیون اداری شامل مکاتبات، سینک، جلسات و کارها و .. استقبال کرده‌اند؛ اما تجهیز سیستم اتوماسیون اداری دیدگاه به همچنین قابلیت‌های مختلف جدید ورد آنلاین و داشبوردهای مدیریتی  و ابزار گزارش‌ساز را تحول آفرین می‌دانند.




کنترل‌گرهای هوشمند و مدیریتی

داشبورد مدیریت سیستم اتوماسیون اداری، پشتیبانی بسیار خوب و موثر تری را در ایفای وظایف مدیریتی از جمله تصمیم گیری، برنامه ریزی و کنترل برای مدیران فراهم می‌آورد.داشبوردهای مدیریتی سیستم اتوماسیون اداری دیدگاه 5 باپشتیبانی خوب و موثر، مدیران را در ایفای وظایف مدیریتی از جمله تصمیم گیری، برنامه‌ریزی و کنترل فرآیندها همراهی می‌کند.
از آنجا که داشبورد‌های مدیریتی و هوش سازمانی بستر مناسبی را برای مدیران فراهم می‌کند که به سادگی بتوانند تحلیل‌های مناسبی روی اطلاعات داشته باشند و با استفاده از انواع ابزارهای تحلیلی و نموداری با کمترین زحمت وضعیت سازمان خود را تحلیل  کنند پس لازم است تا تمامی شرکت‌ها، سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، مؤسسات، مراکز علمی و دانشگاهی که به نوعی با اطلاعات سر و کار دارند و ارائه دهنده خدمتی به جمعی از مردم و مخاطبان خود هستند با داشبورد، اتفاق‌های افتاده در سازمان خود را در کمترین زمان تحلیل و نظارت کنند و بر اساس آن تصمیمات موثری اتخاذ کنند.
خشایار رفعتی- سرپرست راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه می‌گوید: مشتریان چارگون با وجود رغبت زیاد به محصولات راهکار اتوماسیون اداری شامل مکاتبات، سینک، جلسات و کارها و وو از  ابزراهای گزارش ساز و داشبوردهای مدیریتی به عنوان عواملی برای ایجاد تحول و دگرگونی مدیریتی استقبال کرده‌اند.
بسیاری از بازدیدکنندگان و مخاطبان چارگون در گردهمایی‌های سالیانه درباره تغییر نسل به دیدگاه 5 و زمان ارائه امکانات جدید مجموعه دیدگاه، نظراتی داشتند که همکاران ما پذیرای این پیشنهادات بودند؛ ضمن اینکه  برخی از آنها به دلیل تغییرات در نرم‌افزار مکاتبات در نسخه‌های جدید (که منشا آن، رفع باگ و تصحیح روال غلط بوده) به مشکل برخورده و مجبور بودند تا روال‌های خود را تغییر دهند که با توضیحاتی که ارائه شد، نسبت به راه‌حل‌های جدید آگاهی پیدا کردند.
وی همچنین به وجود داشبوردهای مدیریتی کارآمد در دیدگاه 5 اشاره کرد و گفت: این داشبوردها بهترین ابزار برای کنترل عملکرد سازمانها از سوی مدیران است و می‌توان از طریق آنها گزارش‌های مدونی را تهیه کرد. ایجاد بستری برای بهبود و پیشرفت مداوم در سرتاسر سازمان یا شرکت شما، اصلی‌ترین مزیت داشبورد مدیریتی است. بنابراین همه سازمانهای مشتری می‌توانند  با اندازه گیری عملکرد سازمانی و رفع نواقص موقعیت خود را  توسعه دهند.
امروزه ایجاد و پایش انواع داشبوردهای عملیاتی و کنترلی یکی از وظایف اصـلی سازمان‌هاست. از مـنظری دیگر وظیفه داشبوردها، کنترل اهداف و عملکردهای سازمانی است. با داشــبوردها می‌توان رفـتارهای سـازمانی را سنجید و تغییرات آن‌ها را کنترل نمود. فرابر با امکان ایجاد انواع داشـبوردهای مـدیریتی، ابزار جـامعی جهت معنا بخشی به داده‌ها و بصری شدن عملکردهای سازمان را فراهم می‌سازد.
ازویژگی‌های داشبوردهای مدیریتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• امکان ایجاد انواع داشبوردهای مدیریتی به کاربران داخلی و بیرونی سازمان
• مدیریت شاخص‌های متعدد در یک داشبورد
• پیگیری و حرکت بر اساس اطلاعات و داده‌های تحلیلی
• بروزرسانی داشبوردهای تهیه شده در پورتال‌ها و سایت‌ها
• استفاده از انواع گزارش‌های آماری، گزارش‌های اطلاعاتی، نمودارهای آماری
• امکان مقایسه شاخص‌ها  و اطلاعات در داشبوردها

معرفی قابلیت‌های نرم افزار تابلو اعلانات از سیستم اتوماسیون اداری دیدگاه

تجربه‌ای که به طور سنتی از سیستم اتوماسیون اداری وب و موبایل در سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی وجود دارد، به صورت امکانات نرم‌افزاری برای مدیریت مکاتبات اداری، نامه، فکس و مراودات رسمی تعریف شده است؛ اما اتوماسیون اداری دیدگاه، با نگاهی جامع به فرآیندهای مرتبط با نامه در سازمان‌ها می‌پردازد و فراتر از سیستم دبیرخانه‌ امکاناتی ارائه کرده که روال‌های جانبی که در حاشیه مکاتبات سازمانی وجود دارند و در بهره‌وری و کارآمدی سازمان‌‌هاموثرند،



مورد توجه قرار گیرند. این روال‌های جانبی در لایه ارتباطات داخلی سازمان، بین سازمان و کارکنان و نیز کارکنان با هم و در لایه خارجی بین سازمان و ارباب رجوع مدنظر قرار گرفته  و  در راستای مکانیزه کردن این روال‌های جنبی و حفظ یکپارچگی اطلاعات اجزای آن با مکاتبات اداری مسیر توسعه خود را تعریف کرده است.

توسعه پلتفرم موبایل اتوماسیون اداری و ارائه دیدگاه همراه، از اولین قدم‌هایی است که چارگون برای پوشش‌دهی جامع به نیازها و فرآیندهای مرتبط با مکاتبات اداری برداشته است. این اقدام از دو سال پیش با معرفی نسل جدید نرم‌افزار جلسات و نرم‌افزار کارها بر پایه گفتمان سازمانی ادامه پیدا کرد. این دو نرم‌افزار که بر روی بستر دیدگاه ۵ طراحی شده‌اند، مطابق با تجربه کاربران از تعاملات شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها امکان گفتگو و تبادل نظر آنلاین و لحظه‌ای را بین کارکنان سازمان‌ها در حوزه جلسات و مدیریت پروژه‌های سازمان فراهم می‌کنند. این نرم‌افزارها مدیریت بهینه جلسات و نیز مدیریت وظایف و کارهای کارکنان سازمان‌ها را که اغلب بر‌پایه اجرای نامه در سیستم مکاتبات شکل می‌گیرد را مدیریت می‌کنند.
در جدیدترین موارد توسعه راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه، نرم‌افزار تابلوی اعلانات به مجموعه نرم‌افزارهای حوزه اتوماسیون اداری دیدگاه اضافه شده است. تابلوی اعلانات در سازمان‌ها ابزار شناخته‌شده و پرکاربردی است که اطلاع‌رسانی به کارکنان و ارباب رجوع را برعهده دارد. در شکل فیزیکی، تابلوی اعلانات اگر در راهروی کارگزینی قرار داده ‌شود، اطلاع‌رسانی به کارکنان سازمان در حوزه مسائل داخلی را برعهده دارد و اگر در ورودی سازمان باشد، فرآیندهای کاری سازمان را برای اطلاع ارباب رجوع اطلاع‌رسانی می‌کند.
اما نرم‌افزار تابلوی اعلانات به صورت تحت وب، امکان اطلاع‌رسانی به مخاطبان سازمان را فراهم می کند. این مخاطبان در بخش‌های مختلف قابل دسته‌بندی هستند به نحوی که دپارتمان‌های مختلف می‌توانند تابلوی اعلانات اختصاصی خود را داشته باشند. حتی تیم‌های کاری که اعضای آنها از دپارتمان‌های مختلف تشکیل شده‌اند می‌توانند تابلوی اعلانات اختصاصی داشته باشند. محتوای هر تابلو براساس مدیریت دسترسی کاربران، بروز می‌شود به نحوی که مسئولیت محتوای ارائه شده در آن مشخص و شفاف تعیین شده باشد.
در نرم‌افزار تابلوی اعلانات امکان ایجاد یک برد عمومی نیز وجود دارد که مخاطبش نه تنها افراد سازمان که ارباب رجوع هم هستند. از سوی دیگر با توجه به تحت وب بودن این نرم‌افزار، این برد عمومی را می‌توان در وب سایت یا پرتال سازمان هم قرار داد تا دسترسی به آن به آسان‌ترین شیوه ممکن فراهم شود.

اصل صرفه‌جویی با اتوماسیون اداری چگونه محقق می‌شود؟

اتوماسیون اداری وظایف پیچیده‌ای را که نیازمند صرف زمان و منابع زیادی بودند؛ ساده‌سازی و خودکار می‌کند. با وجود آخرین فناوری‌های کامپیوتری و ارتباطات شبکه اکنون محدودیت‌های جغرافیایی در کسب و کار معنایی ندارد. در عصری که پرونده‌های بزرگ و حجیم، جای خود را به کارتابل‌های مجازی در موبایل‌ها و تبلت‌های کم وزن و کوچک داده‌اند، تولید محصولی متناسب با این تغییرات و تمرکز بر برترین تکنولوژی‌های روز و ترند جهانی در حوزه اتوماسیون اداری دیدگاه، ‌مغفول نمانده است. ارائه اپلیکشن‌هایی با کارایی نسخه‌های تحت وب از اتوماسیون اداری دیدگاه و کارکردهای متنوع و مختلف آنها را می‌توان محصولاتی خلاقانه و بومی‌سازی شده از سوی چارگون دانست که همراه با تحولات جهانی، نظام اداری کشور را تحت تاثیر قرار داده‌ و به الگویی برای تلاش سایر دست‌اندرکاران و فعالان عرصه نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

سیستم اتوماسیون اداری یک نرم‌افزار سودمند و موردنیاز برای اجرای وظایف از پیش تعیین شده و زمان‌بر است. بطورکلی ویژگی‌های اصلی و کاربردی سیستم اتوماسیون اداری که بنوعی در صرفه‌جویی در سازمان نیز میتوانند بسیار موثرند. نصب سیستم اتوماسیون اداری بطور قطع حجم‌کاری سازمان را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا وظایف کاری را به سهولت انجام دهید. صرفه‌جویی در زمان موجب خلق ایده‌های خلاقانه و تصمیمات درست خواهد شد که متعاقبا در کارایی و عملکرد کارکنان هم تاثیر بسزایی خواهد داشت. هر سازمان دارای مجموعه قوانین و روش‌های خاصی است که باید اجرا شوند. سیستم اتوماسیون اداری راهکار کنترل و اجرای درست و آسان این توابع است.قابلیت انجام کار (Feasibility) همواره با اتخاذ تصمیمات عملی و سودمند معنا می‌یابد.

شکست سیستم‌های اتوماسیون اداری، نظم و هماهنگی وظایف را به خطر می‌اندازد و موجب ایجاد نقص در سازمان می‌شود. وجود مزایای رقابتی همیشه جزو نکات مثبت در هر سازمان است. یک سازمان بجای اینکه همواره سعی در کنترل و مدیریت وظایف داشته باشد میتواند با استفاده از سیستم اتوماسیون اداری مزیت رقابتی خود را نسبت به سایر سازمان‌ها افزایش دهد.
صرفه‌جویی در سازمان با نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه
شرکت چارگون در مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه به مفهوم اتوماسیون اداری از زاویه جدیدی توجه کرده است.
در این زاویه نگاه، مجموعه گسترده‌ای از تعاملات مکاتباتی و سازمانی و پاسخگویی به حجم وسیع و متنوعی از فرآیندهای سازمان مورد توجه واقع شده است.
راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه از مجموعه نرم‌افزارهای مکاتبات اداری، جلسات،‌ کارها، مدیریت اسناد و سامانه پیشخوان ارباب رجوع تشکیل شده‌است.
نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری علاوه بر پوشش مکانیزه مکاتبات اداری و آرشیو مستندات و اسناد سازمان راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری،‌ صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و سرمایه‌ ومنابع  انسانی و ایجاد نشاط و پویایی سازمانی از طریق نرم‌افزارهای جلسات، کارها و سامانه پیشخوان ارباب رجوع را برای سازمان‌ها به همراه دارد. اهکار اتوماسیون اداری مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، با نگاهی جامع به فرآیندهای اداری و ساختار بومی تعاملات سازمانی طراحی شده و صرفا یه ابزار بدون گردش کاغذ (Paperless) نیست. در میان نرم‌افزار سازمانی نسل موبایل، اتوماسیون اداری چارگون، با توجه به موقع به فرهنگ و سلیقه جدیدی که در دنیای سیطره پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران شکل گرفته، سعی کرده که نسل جدید نرم افزار جلسات و نرم افزار کارها را در مجموعه اتوماسیون اداری مجموعه دیدگاه طبقه‌بندی می شوند را بر اساس بنیان گفتمان و تعامل لحظه ای کاربران طی کند. در طراحی این محصولات بخش فضای گفتگو (discussion board) اضافه شده است که کاربران درباره مباحثی که درباره جلسات و فعالیت‌های رسمی کاری پیش می‌آید مانند امکانات پیام رسان‌ها ، قادر به گفتگو باهم باشند و همچنین بتوانند مستندات و فایل‌های مورد نیاز را با هم به اشتراک بگذارند.
تشکیل تیم‌های کاری از طریق نرم‌افزارکارها بدلیل یکپارچگی با دیگر نرم‌افزارهای مجموعه دیدگاه به‌سادگی براساس ساختار سازمانی انجام می‌شود. بدین نحو ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بررسی روند پیشرفت کارها در ابعاد گسترده‌تری قابل کنترل و مدیریت خواهد بود. نسل جدید نرم‌افزار کارها سبک نوینی برای مدیریت فعالیت‌های سازمان ایجاد می‌کند و علاوه بر وارد نمودن مفاهیم بنیادی مدیریت پروژه، تعاملاتی الهام گرفته از شبکه‌های اجتماعی با رویکرد سازمانی را به ارمغان می‌آورد.
 اتوماسیون اداری دیدگاه محدوده گسترده‌ای از تعاملات را در برگرفته و پاسخگوی حجم وسیعی از فرآیندهای سازمان است. ‌این مجموعه نرم‌افزاری از ضریب نفوذ بالایی در سازمان‌ها برخوردار است و کاربری آن از مدیران ارشد تا مجموعه کارکنان و مخاطبان خارجی سازمان تسری یافته است.