تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

مهاجرت 12 سازمان مشتری چارگون به نسل پنجم نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه

12 سازمان مشتری  چارگون با انتخاب نرم‌افزار مکاتبات 5 بهره‌برداری از جدیدترین نسخه اتوماسیون اداری دیدگاه را در ساختارهای سازمانی خود برگزیدند.

به گزارش روابط عمومی چارگون، موسسه‌های آموزش عالی شهاب دانش قم، حسابرسی مفید راهبر و موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در کنار شرکت کیمیا پترو گاز ایلیا، شرکت صنایع شیمیایی باوند و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از جمله سازمان‌های مشتری چارگون هستند که نسل پنجم نرم‌افزار مکاتبات را برای استقرار و جایگزینی دیدگاه4 انتخاب کرده‌اند.

سیستم اتوماسیون اداری دیدگاه

مدیران شرکت دوران الکترونیک، شرکت داتام، کارگزاری آرمون بورس و شرکت پاکرو سبز قشم نیز علاوه بر نرم‌افزار مکاتبات 5 دیدگاه، سایر سرویس‌های موجود اتوماسیون اداری مانند فکس، ECE، ایمیل و همچنین محصولات دیدگاه همراه را برای بهره‌برداری در سازمان خود، برگزیده‌اند.

شرکت چارگون، همواره پوشش همه جانبه نیازهای کاربران اتوماسیون اداری را به عنوان اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف خود در مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، مورد توجه قرار داده است؛‌ به همین دلیل بهبود ضریب نفوذ این نرم‌افزارها در سازمان‌های مشتری و انواع کسب و کارهای ایرانی بسیار قابل توجه و دارای اولویت‌ توسعه، بوده است.
در نسل جدید نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه علاوه بر حذف کاغذ از ساختار اداری و مکانیزه کردن مکاتبات، پیگیری نامه‌ها و آرشیو و مدیریت اسناد، قابلیت‌هایی مانند استفاده هم‌زمان از بخش‌های مختلف منوی اداری (Multi-Window)، عدم نیاز به آپدیت office، وجود امکانات تعاملی و گفت‌و‌گو chat ,collaboration ،Drag and drop را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ ضمن اینکه افزایش قابلیت‌های کار با کیبورد و امکان ویرایش موجودیت‌های متنی بر میزان کارآمدی و پویایی نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه ۵ در ساختار‌های اداری، افزوده‌اند.
ویژگی‌های منحصر به فرد نسل پنجم نرم‌افزار مکاتبات مجموعه دیدگاه در کنار امکانات و قابلیت‌های متعدد، زمینه دسترسی آسان مدیران و سایر کارکنان به اطلاعات و انجام روزمره و بررسی و تحلیل فرآیندهای سازمان را فراهم‌ می‌کند.


اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها

استقرار نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در 15 سازمان مشتری

نرم‌افزار مکاتبات 5 دیدگاه از راهکار اتوماسیون اداری از سوی تیم فنی چارگون در 15 سازمان مشتری نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی چارگون، تیم فنی شرکت توانست با هدف ایجاد تحول در ساختار اداری، نرم‌افزار مکاتبات 5 را در دانشگاه ارومیه، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و شرکت‌تهیه و تولید مواد معدنی ایران، شرکت ایده آرمانی آراد و شرکت گاز استان قم عملیاتی کند.

بنابراین گزارش، مدیران فنی چارگون همچنین این نرم‌افزار را به همراه سرویس‌های ECE و ایمیل را در شرکت‌های توسعه معدنی و صنعتی صبانور،‌ پارس دارو، توسعه مسکن ایران، شرکت‌های نیرو مهار، تهران بوستن و همچنین شهرداری لاهیجان نصب و راه‌اندازی کردند.

استقرار نرم‌افزار مکاتبات 5 و دیدگاه همراه نیز در شرکت‌‌های کارگزاری بانک توسعه صادرات، توسعه و احداث پروژه‌های صنعتی، شرکت ساختمانی آراد و شرکت نوین ایده فاخر ایرانیان از سوی کارشناسان چارگون با موفقیت انجام شد.

تیم فنی چارگون تلاش کرد تا در استقرار این پروژه‌ها امکان بهره‌برداری از تمامی قابلیت‌ها و فیچرهای نرم‌افزار را از طریق آموزش راهبران و کاربران در اختیار سازمان‌های مشتری قرار دهد.

شرکت چارگون، همواره پوشش همه نیازهای کاربران اتوماسیون اداری را به عنوان اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف خود در مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه، مورد توجه قرار داداه است؛‌ به همین دلیل توسعه ضریب نفوذ این نرم‌افزارها در سازمان‌های مشتری و انواع کسب و کارهای ایرانی بسیار قابل توجه است.

نرم‌افزار مکاتبات 5 دیدگاه با آسان کردن فرآیند دسترسی و نگهداری و مدیریت اسناد و مکتوبات اداری  و حذف کاغذ و روش‌های سنتی مکاتبات  در ساختارها، بیشترین ظرفیت بهره‌وری را در اختیار  مدیران سازمان‌های بهره‌بردار قرار می‌دهد.

از ویژگی‌های منحصر به فرد و مهم نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در سازمان‌های مشتری می‌توان به حذف کامل کاغذ از ساختار اداری(Paperless)، استفاده از بخش‌های مختلف منوی اداری و بازکردن چندین پنجره به صورت همزمان، عدم نیاز به آپدیت office، فضای تعامل و گفت‌و‌گوی کاربران و افزایش قابلیت‌ها و پویایی نرم‌افزار، اشاره کرد.

گفتنی است مدیریت این پروژه‌ها از سوی تیم فنی چارگون را سرکار خانم شراره رضائیه و آقایان مهدی راد و علی قاسم‌پور برعهده داشته‌اند.

استقرار سامانه اتوماسیون اداری دیدگاه 5 در دانشگاه ارومیه از سوی چارگون

سامانه اتوماسیون اداری دیدگاه 5 با هدف توسعه و بهبود کارآیی نظام اداری و ایجاد پویایی و روانی در فرآیندهای مکاتباتی برای ۹۵۰ کاربر در دانشگاه، نصب و راه‌اندازی شده است.



حامد حاتم -کارشناس مسئول استقرار اتوماسیون اداری دیدگاه در گفت‌وگو با روابط عمومی چارگون تاکید کرد: سیستم  مکاتبات دیدگاه 5 پس از یک دوره کلاس‌های آموزشی ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی از ابتدای مردادماه به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی، نسل جدید مکاتبات دیدگاه باعث افزایش کارایی، سرعت گردش مکاتبات، کاهش هزینه‌ها، حذف بروکراسی اداری، ایجاد تسهیل و روانی در کار ارباب رجوع و صرفه‌جویی در زمان، نیروی کار و مصرف کاغذ، شده است.
حاتم یادآورشد: کاربران دیدگاه در دانشگاه ارومیه، قابل دسترس بودن سیستم مکاتبات اداری با همه مرورگرهای اینترنت، امکان بازگشایی چندین پنجره به صورت همزمان در سامانه و قابلیت دسترسی از طریق تلفن همراه و… را از مزایای اتوماسیون اداری دیدگاه ۵ اعلام کرده‌اند.
وی ادامه داد: پیاده‌سازی انواع معماری‌های خاص و مدل‌های ویژه دبیرخانه‌های مختلف، جداسازی پیش‌نویس‌ها از مستندات رسمی سازمان، امکان اجرای نرم‌افزار دیدگاه در مرورگرهای Safari ،‌Chrome ،Firefox و IE و گردش الکترونیک مکاتبات و نامه‌ها را بزرگترین مزیت‌های نرم‌افزار مکاتبات اتوماسیون اداری دیدگاه می‌توان برشمرد که مورد توجه کاربران نسل جدید دیدگاه 5 قرار می‌گیرد.
کارشناس مسئول استقرار اتوماسیون اداری چارگون تاکید کرد: سیستم مکاتبات اداری در دانشگاه ارومیه از سال 90 با ۳۰۰ نفر کاربر راه اندازی شده و اکنون به ۹۷۰ کاربر رسیده است.
وی اضافه کرد: دانشگاه ارومیه از مشتریان قدیمی شرکت چارگون است که با توجه به توسعه قابلیت‌ها و ویژگی مکاتبات دیدگاه، نسل جدید این نرم‌افزار را به جای نسل4، برگزیده است. مدیران این دانشگاه همچنین، اپلیکیشن مکاتبات دیدگاه همراه را برای پوشش برخی از عملیات‌‌های اتوماسیون اداری دیدگاه بر روی موبایل و سرویس‌های فکس Link ، ECE اتوماسیون اداری دیدگاه را نیز خریداری کرده است.

اتوماسیون اداری دیدگاه در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با عملیاتی‌سازی نرم‌افزارهای جلسات و کارها از راهکار  اتوماسیون اداری دیدگاه دامنه همکاری‌های خود با چارگون را توسعه داد.

به گزارش روابط عمومی چارگون، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از کاربران قدیمی دیدگاه است که نرم‌افزارهای مختلف اتوماسیون اداری، مدیریت منابع انسانی و راهکار لجستیک و دیدگاه همراه در آن نصب و بهره‌برداری می‌شوند.

در حال حاضر نرم‌افزارهای مکاتبات 5، سرویس‌های ارسال و دریافت فکس، ایمیل،ECE ، Link و همچنین نرم‌افزارهای خرید و تدارکات، آموزش، پرسنلی، حضور و غیاب و نرم‌افزار BPMS دیدگاه برای ارائه خدمات به 255 کاربر و 300 پرسنل این مجموعه در مرحله کاربردی و اجرایی به سر می‌برند.

بنابراین گزارش مدیران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در انتخابی جدید، نرم‌افزارهای جلسات و کارها از سیستم‌های اتوماسیون اداری دیدگاه را برای ارتقای بهره‌وری سازمانی و مدیریت بهینه امور برگزیده‌اند.
مدیران این مجموعه انتظار دارند با بهره‌گیری از مزیت‌های نرم‌افزار جلسات دیدگاه بتوانند به مدیریت بهینه جلسات و تاثیرگذاری در بهبود عملکرد سرمایه‌های مالی و انسانی دست پیدا کنند.


این نرم‌افزار از مجموعه اتوماسیون اداری دیدگاه، با الگوبرداری از ابزارهای تعاملی شبکه‌های اجتماعی، امکانات متنوعی برای برگزاری جلسات موثر در اختیار کاربر می‌گذارد و انجام فرآیندهای مرتبط با برگزاری جلسات را تسهیل می‌کند.

گفتگوی مدعوین قبل از برگزاری جلسه و پس از آن، پیگیری‌های پس از اتمام جلسه را در فضای نرم‌افزار، پوشش کلیه مراحل جلسات مانند ثبت، لغو، ویرایش قبل و در حین جلسه و نهایی‌سازی آن، ایجاد جلسات تکرار شونده، ارسال دعوت نامه به مدعوین خارج از سازمان و افزودن تقویم دیگر کارمندان و .. از مزیت‌های نرم‌افزار جلسات دیدگاه است.
نسل جدید نرم‌افزار کارها در اتوماسیون اداری دیدگاه نیز ابزاری برای مدیریت تیم‌های کاری و پروژه‌هاست که بر مبنای گفتمان سازمانی، طراحی شده‌ است. این نرم‌افزار سازماندهی منسجم و برقراری تعامل اثربخش میان اعضا را در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه برعهده خواهد گرفت.
یکپارچگی و اتصال به تشکیلات سازمانی، انعطاف‌پذیری و تعیین لیست مطابق با شیوه‌های مختلف مدیریت پروژه، پیاده‌سازی پروژه‌های سازمانی، قابلیت تعامل بین افراد تیم برای تقسیم وظایف متناسب با توانمندی افراد، امکان گفت‌وگوی بین اعضای تیم در حین کارها ، به اشتراک گذاشتن مستندات اجرای پروژه، از مزیت‌های شاخص نرم‌افزار کارهاست.
صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و انسانی و همچنین ایجاد شفافیت، ‌دقت و نظم در انجام یک پروژه را می‌توان ارزش افزوده‌ این نرم‌افزار در سازمان‌های بهره‌بردار دانست.
نرم‌افزار کارها در مجموعه سیستم‌های اتوماسیون اداری دیدگاه با الهام از الگوی شبکه‌های اجتماعی، سبک نوینی از مدیریت فعالیت‌های سازمان را فراهم کرده و تشکیل تیم‌های کاری یک پروژه را به‌سادگی ممکن می‌کند.

شتاب روند مهاجرت سازمان‌های مشتری چارگون به نسل 5 اتوماسیون اداری دیدگاه

تغییر نسل نرم‌افزارهای دیدگاه از 4 به 5 در بیش از 50 سازمان مشتری چارگون عملیاتی شده است و روند این مهاجرت شتاب بیشتری یافته است.
به گزارش روابط عمومی چارگون، تغییر نیازهای کاربران و تمرکز بر سرعت، دقت و سهولت دسترسی، مهمترین دلایلی بود که موجب شد تا نسل جدیدی از نرم‌افزارهای مجموعه دیدگاه روانه بازار شوند.
مهاجرت از نسل 4 اتوماسیون اداری  به نسل 5 دیدگاه با توجه به بهره‌برداری بیش از 98 درصد سازمان‌های مشتری از نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه درحوزه اتوماسیون اداری آغاز شد و کم‌کم به سایر حوزه‌های نرم‌افزاری دیدگاه سرایت کرد.



خشایار رفعتی- مدیر راهکار اتوماسیون اداری چارگون تغییر معماری نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه را تحولی بزرگ در ارائه راهکارهای سازمانی به سازمان‌های دولتی و خصوصی دانست و گفت: تنوع نقش‌ نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در سازمان‌های مشتری و تفاوت‌ها و پیچیدگی‌هایی که در نحوه استفاده از آن وجود دارد، موقعیت حساسی را برای چارگون در مهاجرت به نسل 5 ایجاد می‌کرد؛ چراکه یک اشتباه کوچک موجب اختلال بزرگی در فعالیت هریک از آنها می‌شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از بررسی‌های دقیق و حساب‌شده برای اطمینان مشتریان نسبت به کارکرد دیدگاه ۵‌ وهمچنین انجام تست‌های لازم به فرآیند مشخصی دست یافتیم و توانستیم هم‌زمان با این تغییر معماری، ‌دریافت‌ها و پیش‌بینی‌های تیم تست محصول را به تیم تولید انتقال دهیم تا اختلال‌ها را برطرف کنند.
به گفته وی، ماحصل این همکاری فرآیند محور بین تیم‌های محصول و تولید راهکار اتوماسیون اداری چارگون، انجام بیش از ۵ هزار آزمایه (Test Case) بر روی نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه بود.
مدیر راهکار اتوماسیون اداری همچنین ازمهاجرت بسیاری از سازمان های مشتری چارگون به نسل 5 دیدگاه خبر داد و افزود: سازمان‌های بزرگی مانند سازمان غذا و دارو، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، جامعه المصطفی العالمیه، بانک کشاورزی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی درشهرهای مختلف مانند اصفهان، سبزوار، جهرم، رفنسجان و … از جمله مهاجرین نسل 4 به 5 دیدگاه در حوزه اتوماسیون اداری هستند.
وی تاکید می‌کند: از ویژگی‌های نسل 5 دیدگاه این است که کاربران سازمان مشتری می‌توانند به صورت هم‌زمان از دیدگاه ۴ و۵ استفاده کنند.
رفعتی درباره مزیت‌های نرم‌افزار مکاتبات نسل 5 دیدگاه می‌گوید: در دیدگاه ۵ قابلیت استفاده هم‌زمان از بخش‌های مختلف منوی اداری (Multi-Window) ، عدم نیاز به آپدیت office، وجود امکانات تعاملی و گفت‌و‌گو( (chat و collaboration) ،(Drag and drop)، افزایش قابلیت‌های کار با کیبورد، امکان ویرایش موجودیت‌های متنی به صورت همزمان و افزایش کیفیت تجربه کاربری از دیگر امکانات نسل جدید دیدگاه هستند.
به گزارش روابط عمومی چارگون شرکت‌های بازرگانی توسعه انرژی پاک پویش پرشین، پردازشگران سامان،‌ زمزم ایران،‌ اکتوورکو، دانشگاه شیراز،‌ شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین،‌ مرکز فقهی امام محمد باقر (ع)،‌شرکت توربو کمپرسور تک خاورمیانه، ‌اتاق اصناف ایران، شرکت توسعه نگین مکران،‌ شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو،‌ شرکت مدیریت امن الکترونیکی کاشف،‌ شرکت خدمات انفورماتیک،‌ دانشگاه تبریز،‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان‌، دانشگاه قرآن و حدیث،‌ شرکت مدیریت صنایع نوین تامین، شرکت تولید و توسعه ایستگاهی نیروپارسه،‌ شرکت داده‌ورزی فرادیس البرز،‌ شرکت آلومینای ایران، شرکت آرین ماهتاب گستر، دانشگاه الزهرا‌شهرداری ملارد، کارخانه داروسازی سبحان اونکولوژی،‌ شرکت داروسازی سبحان اُنکولوژی،‌ شرکت بین المللی ساروج بوشهر، گروه صنعتی و معدنی زرین، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،شرکت سنگ آهن گهر زمین،‌ شرکت تهویه،‌شرکت گاز استان فارس، شرکت انرژی سپهر پایدار، شورای عالی استان‌ها،‌ شرکت فولاد خوزستان، شرکت تجارت الماس مبین‌، سازمان منطقه آزاد تجاری ارس، شرکت آب و فاضلاب استان قم،‌ شرکت تناوب وشرکت صنعتی و بازرگانی صحت از جمله سازمان‌های بهره‌بردار نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه هستند که به نسل 5 این نرم‌افزار مهاجرت کرده‌اند.