تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

استقرار محصولات نرم‌افزاری اتوماسیون اداری دیدگاه در 3 سازمان مشتری

کارشناسان استقرار اتوماسیون اداری چارگون، محصولات نرم‌افزاری اتوماسیون اداری دیدگاه را در 3 سازمان مشتری عملیاتی کردند.

به گزارش روابط عمومی چارگون،‌ در این استقرارها شرکت رهپویان پردازش‌گستر صحرا به نرم افزارهای مکاتبات، جلسات و سرویس فکس دیدگاه مجهز شده است.
این شرکت با وجود قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر دارد تا با خرید محصولات نرم‌افزاری اتوماسیون اداری دیدگاه، یکپارچگی و سرعت گردش مکتوبات را در ساختار اداری خود نهادینه کند. مدیران این شرکت همچنین، دیدگاه همراه را برای دسترسی دائمی‌ به کارتابل‌های روزانه انتخاب کرده‌اند.
شرکت پتروشیمی کاویان نیز در ادمه فعالیت تیم استقرار اتوماسیون اداری چارگون به نرم افزارهای کارها، جلسات و تابلو اعلانات دیدگاه مجهز شده است.
این شرکت با پراکندگی جغرافیایی در 3 استان برای سهولت در پیگیری امور اعم از امور جاری اداری و پروژه‌های فنی و عملیاتی، استفاده از نرم‌افزار کارها را برگزیده و بهره‌‌گیری از آن را در دستور کار پرسنل خود قرار داده است.
برگزاری جلسات متعدد حضوری و مجازی که به صورت تکرارپذیر در شرکت پتروشیمی کاویان برگزار می‌شود نیز زمینه بهره‌برداری از نرم‌افزار جلسات دیدگاه را در شرکت پتروشیمی کاویان فراهم کرده است. قابلیت‌های این نرم‌افزار از سوی مدیران و پرسنل شرکت به شدت مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.
از سوی دیگر با نصب تابلو اعلانات دیدگاه، امکانی در اختیار روابط عمومی این شرکت قرار داده شد تا اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌های شرکت را به صورت یکپارچه و همزمان به رویت کاربران در تهران، عسلویه، اهواز و کرمانشاه برساند.
کارشناسان استقرار اتوماسیون اداری چارگون همچنین شرکت تجارت پروتئین ایلیا را به نرم افزار مکاتبات از محصولات نرم‌افزاری اتوماسیون اداری دیدگاه مجهز کردند.
پراکنده بودن دفاتر این شرکت، اصلی‌ترین مشکل برای گردش نامه‌های داخلی با سرعت و دقت مناسب بود که با راه‌اندازی مکاتبات دیدگاه در بستر وب، برطرف شد.

طلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها

 

اتوماسیون فرآیندها در نرم‌افزار خرید و تدارکات چگونه محقق می‌شود؟

 کارکرد نرم‌افزار خرید و تدارکات را می‌توان ایفای نقش رابط و واسطه‌گری بین ارکان داخلی یک سازمان با بسیاری از مراکز خارج از آن دانست. اینکه این سیستم رابط، چگونه نقش خود را ایفا می‌کند موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.


فرآیندهای خرید و تدارکات در رابطه مستمر و دائمی با تمامی بخش‌های سازمان از جمله خرید، مالی‌، انبارداری، پرسنلی، تولید، تعمیر و نگهداری، طراحی و تحقیق و توسعه، مهندسی و … هستند و رابطه مستمری با ارکان سازمان دارند. با تکنولوژی‌های روز و پیشرفته، ماهیت عرضه و خرید به سرعت در حال تغییر است. مدیریت تدارکات و خرید پروژه یک راه‌حل جامع، منظم و سیستماتیک است که با یکپارچه‌سازی، مبانی ارتباط با فروشندگان و پیمانکاران فرآیندهای استعلام، مناقصه، خرید، نظارت و کنترل فرآیند خرید را راهبری می‌کند.

اتوماسیون فرآیندهای خرید و تدارکات

اتوماسیون خرید و تدارکات، ثبت دقیق و اتوماسیون فرآیندهای خرید و تدارکات و بهینه‌سازی تعاملات و ارتباط‌های تجاری سازمان را با هدف بهینه‌سازی رابطه سازمان با ارائه‌کنندگان کالاها و خدمات در داخل و خارج از کشور، فراهم می‌کند.
اکثر سازمان‌ها همواره بر روی فرآیند خرید کالا با قیمت و شرایط مناسب بعنوان ابزار اصلی برای کسب کیفیت خدمات خود، تأکید ویژه دارند. به این معنی که کنترل هزینه‌ها، خرید موفقیت آمیز،استفاده بهینه از منابع مالی سازمان و کسب رضایت مشتریان، همگی مستلزم بکارگیری یک سیستم خرید و تدارکات کارآمد است.
کنترل و راهبرد این فرآیند درحیطه مسئولیت و وظیفه مدیران خرید و تدارکات و واحدهای پشتیبانی سازمان بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تکمیل این چرخه در بستر گسترده و منعطف نرم‌افزاری موجب استقرار نرم‌افزارهای لجستیک و استراتژیک در سازمان می‌شود. مدیریت تدارکات، یک سیستم فرعی در ترکیب سیستم کلی سازمان است که نقشی مانند نقش قلب در سیستم بدن موجود زنده را برعهده دارد، زیرا خریداران و تأمین‌کنندگان مواد اولیه، با تهیه کالای مورد نیاز سازمان، خون را در بدن سازمان جاری می سازند، چراکه اگر مواد و لوازم مورد نیاز به میزان لازم و در زمان مناسب در اختیار واحدهای مصرف کننده قرار نگیرد، در گردش عملیات سازمان و به ویژه سازمان‌های تولیدی و صنعتی، اخلال ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید:   سلام رویا! حال همه‌ی ما خوب است؛ اما تو باور نکن

 

کارکردهای سیستم خرید و تدارکات

  • ممانعت از اتلاف منابع
  • کاهش هزینه‌های نگهداری کالا در انبار
  • افزایش راندمان و کارآیی سیستم موجودی
  • افزایش سود و بازگشت سرمایه
  • کاهش هزینه‌های از مدافتادگی، افت کیفیت و هزینه‌های ناشی از تغییر قیمت
  • حذف فعالیت‌های زائد
  • وجود منابع عرصه قابل اطمینان برای تأمین موجودی مورد نیاز
  • ارتباط مستمر و نزدیک با عرضه کنندگان
  • درگیرکردن همه افراد سازمان از بالاترین رده‌های مدیرتی تا پایین‌ترین سطوح سازمانی در تصمیم‌گیری‌ها و فرآیند
  • ایجاد بسترهای فرهنگی مورد نیاز مثل همیاری و
  • برنامه‌ریزی‌های اساسی و فراگیر

انتخاب آگاهانه نرم‌افزاری کارآمد

در کسب‌وکارهای امروزی و در بنگاه‌های اقتصادی در کل دنیا، استفاه از رایانه و سیستم‌های نوین نرم‌افزاری یکی از مهمترین عوامل موفقیت در استراتژی‌های تدوین شده است. تا آنجایی که انتخاب یک سیستم یکپارچه و نرم‌افزار تخصصی می‌تواند مهم‌ترین ابزار رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده باشد. اما سوال اینجاست این انتخاب چطور و در چه زمانی انجام گیرد تا باعث ایجاد بازدهی مثبت و کاهش ریسک‌ها و افزایش سود حاصل از فعالیت‌های اقتصادی و کاهش هزینه‌های جاری شود. آیا نرم‌افزارهای سیستمی و راهبردی این قابلیت‌ها را دارد؟
نرم‌افزار خرید و تدارکات 
دیدگاه برای ثبت و ردیابی فرآیند خرید سازمان به صورت خودکار بر اساس ساختار آیین‌نامه معاملات خرید دولتی یا آیین‌نامه معاملات شرکت‌ها طراحی شده است. این نرم‌افزار قابلیت ثبت و مدیریت انواع درخواست خرید کالا و خدمت و همچنین اطلاعات خرید شامل استعلام، پیش‌‌فاکتور، تامین اعتبار، مناقصات و … را داراست.

ویژگی‌ها و مزایا

  • تهیه گزارش‌های دلخواه به صورت پارامتریک Report Generator
  • برنامه‌ریزی خرید و ثبت سفارش بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده
  • تعریف فرآیند درخواست خرید و سفارش خرید به ازای نوع کالا و خدمت
  • تهیه گزارش تاریخچه درخواست و خرید یک کالای خاص
  • تهیه گزارش خریدهای انجام شده بر اساس تامین‌کننده

برنامه‌ریزی و سامان‌دهی فرآیند خرید و تامین کالا و خدمات با مناسب‌ترین قیمت و بالاترین کیفیت برای سازمان‌ها، فعالیتی پیچیده و زمان‌بر استنرم‌افزار خرید و تدارکات دیدگاه به عنوان یکی از نرم‌افزارهای حوزه «لجستیک» برای مکانیزه کردن فرآیندهای واحد تدارکات در سازمان‌های دولتی و خصوصی طراحی شده است. گردش مکانیزه درخواست‌های خرید، امکان ثبت سفارش خرید و امکان گروه‌بندی ارائه کنندگان کالا و خدمات در کنار سایر امکانات، این نرم‌افزار را به ابزاری مهم در تصمیم‌گیری‌های مدیران تبدیل کرده است.

درخواست دموی نرم‌افزار خرید و تدارکات

 

مدیر منابع انسانی اسنپ: سیستم‌های مدیریت منابع انسانی دیدگاه با ما در مسیر تعالی همراه بوده‌اند

مدیر منابع انسانی اسنپ از تجربه موفق این شرکت در بهره‌برداری از سیستم‌های مدیریت منابع انسانی دیدگاه و همکاری با چارگون گفت.


مهندس علی قاسم‌خانی در گفت و گو با روابط عمومی چارگون، با اشاره به آغاز به کار اسنپ در سال 1390 تاکید کرد: نرم‌افزارهای مدیریت منابع انسانی دیدگاه، همراه ما در مسیر تعالی و رشد بوده‌اند.

وی ادامه داد: از آنجا که رویکردی مدرن داشتیم تصمیم گرفتیم تا از همان آغاز راه، موضوع مدیریت منابع انسانی را جدی بگیریم. به همین دلیل برنامه‌ریزی کردیم، تا سیستمی را به مجموعه بیاوریم که اطلاعات یکپارچه پرسنلی و گزارش‌های کارآمد را برایمان فراهم کند.
قاسم‌خانی به انتخاب چارگون پس از بررسی محصولات نرم‌افزاری موجود در بازار اشاره کرد و گفت: پس از بررسی‌های متعدد، سیستم‌های مدیریت منابع انسانی دیدگاه را راهکاری خوب و کارآمد برای نیازهایمان تشخیص دادیم.
مدیر منابع انسانی اسنپ، معرفی و دموی محصولات را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: کارشناسان چارگون اطلاعات کاملی از سیستم‌های نرم‌افزاری دیدگاه ارائه دادند و با دریافت این اطلاعات کامل، در نهایت سفر اسنپ با چارگون شروع شد.
قاسم‌خانی با اشاره به افزایش کارمندان اسنپ از 30 نفر به هزار نفر در مدت 3 سال، یادآور شد: آگاهی داشتیم که مدیریت منابع انسانی شرکت بدون داشتن یک سیستم منسجم و یکپارچه، فرآیند پیچیده و مشکلی است؛ به همین دلیل تلاش کردیم راه حل مشکلات و نیازهایمان را در سیستم‌های مدیریت منابع انسانی دیدگاه جستجو کنیم.
وی یکپارچگی و بستر منعطف سیستم‌های مدیریت منابع انسانی دیدگاه را نقطه قوت محصولات چارگون دانست و افزود:  از ابتدای فعالیت‌مان علاقه‌مند بودیم تا سیستمی را انتخاب کنیم که ضمن پوشش تمامی فرآیندهای منابع انسانی، به طور کامل و تخصصی به آنها پرداخته باشد.
قاسم‌خانی اضافه کرد: سیستم‌های مدیریت منابع انسانی دیدگاه کلیه فرآیندهای مرتبط از بدو ورود کارمندان تا بازنشستگی آنها را پوشش می‌دهند.

چارگون همراهِ اسنپ در مسیر تعالی

مدیر منابع انسانی اسنپ تاکید کرد: ممکن است ما نتوانیم در حال حاضر از همه امکانات سیستم جامع منابع انسانی دیدگاه استفاده کنیم یا فعلا به برخی از قابلیت‌های آنها نیاز نداشته باشیم؛ اما مهم این است که بستر و قابلیت آن در نرم‌افزارهای دیدگاه گنجانده شده است. به مرور زمان هرچه سن اسنپ بیشتر می‌شود استفاده ما از نرم‌افزارهای منابع انسانی دیدگاه نیز بیشتر می‌شود.
قاسم‌خانی تصریح کرد: مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه از طریق تهیه گزارش‌های پیشرفته، مدیران اسنپ را در مسیر رشد و تعالی بسیار کمک کرده‌ و موجب شده‌ تا تصمیمات بهتر و کارآمد‌تری اتخاذ کنند.
وی همچنین همراهی و همکاری واحد پشتیبانی چارگون با مشتری را از مزیت‌های ویژه این شرکت دانست و افرود: کارشناسان پشتیبانی چارگون بسیار همراه هستند و معمولا با ما همکاری تنگاتنگ و خوبی داشته‌اند.
به گفته وی، گاهی پیش آمده که واحدهای مختلف مشکلاتی با سیستم دیدگاه داشته باشند، ما همواره با انتقال این مشکلات به چارگون شاهد رفع سریع آنها و ارائه توضیحات تکمیلی برای بهره‌برداری بهتر از نرم‌افزارها بوده‌ایم.


درخواست دموی سیستم جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه