تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

افزایش کارایی و توسعه کمی و کیفی نرم‌افزارهای دیدگاه در زاگرس

مدیر توسعه زیرساخت و محصول چارگون جزییات توسعه‌ کمی، کیفی و انتقال نرم‌افزارهای دیدگاه در زاگرس را به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های نرم‌افزاری تشریح کرد.

اهمیت فریم ورک در یک مجموعه نرم‌افزاری همان داستان فونداسیون و اسکلت‌بندی در یک بنای ساختمانی است‌. هرچه ساختمان بزرگترباشد، پی و زیرساختی مسنجم‌تر و بزرگتر باید برای آن تدارک دید. در حوزه نرم‌افزارهای دیدگاهنیز با توجه به گستردگی و تعدد نرم‌افزارها و ماژول‌ها به زیر ساخت و بستر منعطف و در عین حال مستحکم و قوی‌تری نیاز داریم. این تفکر و باور در شرکت چارگون، زمینه‌‌ساز طراحی و اجرای پروژه بزرگ زاگرس بوده است. چارگون برای تامین اطمینان خاطر مشتریانش همواره به دنبال زیرساختی به روز و کارآمد بوده که بتواند حیات و کیفیت بهره‌برداری از نرم‌افزارها را تضمین کند و موضوعاتی مانند دسترسی‌پذیری، سرعت و ارتباط با لایه‌های دیگر اطلاعاتی نرم‌افزار و … را به عنوان بخش مهم و حیاتی نرم‌افزار، در بربگیرد.
چارگون پروژه زاگرس را از سال گذشته رونمایی کرد. پروژه‌ای که به عنوان فریم ورک جدید دیدگاه بعد از ۲۰ سال تجربه در طراحی و تولید و عرصه نرم‌افزار و طی کردن مراحل مختلف تحقیق و توسعه ، بررسی‌های امنیتی و … قدم های پایانی خود را طی می‌کند.

گام‌های نهایی زاگرس

پروژه زاگرس از پیچیده‌ترین و بزرگترین پروژه‌های نرم‌افزاری چارگون است که همواره در حال توسعه و بهبودهای کمی و کیفی است. شهباز توکلی، مدیرتوسعه زیرساخت و محصول چارگون درباره توسعه‌های کمی و کیفی این پروژه سخن گفته است. به اعتقاد او کار چارگون در تولید ماژول‌های زیرساختی زاگرس به اتمام رسیده است.
لایه‌های ارتباط با دیتابیس، تفکیک سرورها و فریم ورک جدید نهایی شده‌اند. چارگون حالا در حالیکه مشغول باز طراحی و انتقال نرم‌افزارهای دیدگاه به محیط زاگرس است، توانایی آن را دارد تا محصولات جدیدتر را از ابتدا براساس این فریم ورک تولید کند.
در زیر تعدادی از قابلیت‌ها و توسعه‌های انجام شده بر روی این پروژه از زبان شهباز توکلی، مدیرتوسعه زیرساخت و محصول چارگون بیان شده است که آنها را مرور می‌کنیم.

بهبود کیفی رابط کاربری

گام نخست ما در پروژه زاگرس پس از طی مراحل اولیه و در حوزه کاربری، ایجاد یک بستر مناسب و کاربرپسند برای بهره‌مندی از نرم‌افزارهای دیدگاه بود. در این مسیر اولین سئوالی که برایمان مطرح شد این بود که کاربران دیدگاه از چه مانیتورها و در چه ابعادی استفاده می‌کنند؟
با مطالعه ترند جهانی فهمیدیم طول عمر مانیتورهایی که نسبت طول به عرضشان ۴ به ۳ است، در حال اتمام است. نزدیک به ۱۳ درصد بازار در اختیار این مانیتورها و ۸۷ درصد در اختیار مانیتورهای عریض و بزرگ است. جالب اینکه با توجه به تطبیق مطالعات بومی و ترند جهانی متوجه شدیم کاربران داخلی فقط ۴ درصد از ترند جهانی عقب‌ترند و تقریبا ما در زمینه بهره‌مندی از مانیتورهای عریض و بزرگ با بازارهای جهانی، برابری می‌کنیم.
استفاده کاربران دیدگاه از مانیتورهای بزرگ و عریض ما را برآن داشت تا در مراحل مختلف المان‌هایی را تعریف کنیم که از هدر رفت فضای عمومی جلوگیری کند و محیط بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد. گام بعدی این بود که چون همه فضای مانیتور کاربران به مرورگرشان اختصاص نمی‌یابد، خاصیت جدیدی به پنجره‌هایمان اضافه کنیم که وقتی پنجره در حالت نیمه بزرگ (Maximize) قرار می‌گیرد بتواند خود را با مرورگر انطباق دهد.
با این قابلیت در محیط زاگرس هر چقدر پنجره مرورگرتان را کوچک و بزرگ بکنید، می‌توانید از فضای آن استفاده کنید.فرض کنید تعداد زیادی نامه دریافت می‌کنید که ممکن است لازم باشد روی یکی از آنها پیش‌نویسی را تهیه کنید.
ممکن است نیاز داشته باشید تا برای تهیه این پیش‌نویس از متن اصلی نامه استفاده کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا همزمان به کارتابل سوییچ و اطلاعات خودتان را دریافت کنید. با استفاده از کاشیکاری پنجره‌ها، بتوانید هر دو صفحه نامه اصلی و پیش‌نویس را در کنارهم ببینید.

بهینه‌‌سازی یادآورها
همه می‌دانید که یادآورها نقش بسیار اساسی در دیدگاه دارند و از طریق پیام‌هایی که ارسال می‌کنند کاربر را در جریان اتفاقاتی که در سازمان روی داده، قرار می‌دهند. در محیط زاگرس در زمینه یادآورها تسهیلات و بهبودهای زیادی برای اعمال سلیقه شخصی کاربر در دریافت و بکارگیری آنها تعبیه شده است. با قابلیت‌های جدید اگر جزو کاربرانی باشید که امکان نمایش اتوماتیک یادآورهایتان روشن است، به صورت خودکار، پیام یادآوری به شما داده می‌شود.
در قسمت پایین سمت چپ صفحه دیدگاه، نقطه قرمزی وجود دارد که با کلیک روی آن همه یادآورها دیده می‌شوند. قابلیت توسعه یافته در یادآورها این امکان را می‌دهد تا بتوانید پیام‌هایتان را بر اساس زمان و حتی نرم‌افزارها، تنظیم کنید. یادآوری‌ها را به تعویق بیاندازید و یا حتی از همین طریق، نمایش همه آنها را به صورت موقت لغو کنید.

امکان انتخاب ۲۱ زمینه رنگی برای کاربران 
رنگ‌های زمینه دیدگاه را منطبق با فرهنگ بومی و کهن ایرانی و طبیعت کشورمان انتخاب کرده‌ایم. در حال حاضر ۲۱ زمینه رنگی را مطابق با سلیقه کاربران در دیدگاه جای داده‌ایم که هر کاربر می‌تواند بنابر سلیقه خود از آنها استفاده کند.

 انتقال منوی اداری پیشخوان به زاگرس
گام بعدی برای اینکه تمام کاربران بتوانند از زاگرس استفاده کنند انتقال کامل منوی اداری دیدگاه به این بستر بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد. بخش‌های مختلف پیشخوان که هر نرم‌افزار ممکن بود یک یا چند آیتم در آنجا داشته باشد به محیط زاگرس راه یافته است. باور ما در چارگون این است که همه کاربران باید بتوانند اغلب کارهای روزانه‌شان را در محیط پویای زاگرس انجام دهند به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا علاوه بر انتقال نرم‌افزارها به این محیط، زمینه عمومی بهره‌برداری از آن را برای همه کاربران فراهم کنیم.

مهاجرت سازمان‌های کاربر دیدگاه به زاگرس
سال گذشته از منتقل کردن نرم‌افزارهای دیدگاه به زاگرس گفتیم. اتفاقی که همین امروز هم به وقوع پیوسته است و به تدریج آن را انجام می‌دهیم. مهمترین مزیت انتقال همه نرم‌افزارها به محیط زاگرس این است که همه کاربران امکان استفاده از تمامی امکانات نرم‌افزارها در این محیط پیشرو کارآمد را دارند.

محیط کار شخصی و دلخواه کاربر
همه ما هر روز در محل کار خود با تعداد زیادی از اطلاعات و داده‌ها شامل نامه‌ها، پیش نویس‌ها، ارجاعات و داده‌هایی از جنس منابع انسانی مثل فیش حقوقی،‌ یادآورها، درخواست‌های ماموریت، خرید کالا و … مواجه‌ایم و برای آنها یادآور دریافت می‌کنیم. محیط زاگرس این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا متناسب با ذوق و سلیقه شخصی‌اش، صفحه کاربری خود را تعریف کند. او این امکان را دارد تا صفحه‌های خود را به ترتیب و تناسب دلخواه در انجام کارها، بچیند. برخی را فیلتر و با دسته‌بندی دلخواهش، زمان و چگونگی نمایش‌آن‌ها را تعیین کند
این امکان که از آن با عنوان «محیط کار» یا work pace در زاگرس نام می‌بریم از طریق رابط کاربری و ویجت‌های مختلف و متنوع این امکان را به کاربر می‌دهد تا شخصی‌ترین تنظیمات را بر روی صفحه کاربری خود اعمال و چیدمان فضای کاری خود را تعریف کند.

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها

ارائه اپلیکیشن مکاتبات اتوماسیون اداری به شرکت عمران و ساختمان تراز پی‌ریز

شرکت عمران و ساختمان تراز پی‌ریز با خرید لیسانس و ارائه خدمات، نصب و عملیاتی‌سازی اپلیکیشن مکاتبات اتوماسیون اداری از بستر دیدگاه همراه، دامنه همکاری‌های خود با چارگون را توسعه داد.


به گزارش روابط عمومی چارگون، شرکت ساختمان تراز پی‌ریز از بهره‌برداران قدیمی دیدگاه‌ست و 220 حساب کاربری نرم‌افزار مکاتباتاتوماسیون اداری در آن فعال شده‌است 150 . پرسنل این شرکت همچنین در حوزه سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه نیز از نرم‌افزارهای حضورو غیاب و سیستم پرسنلی دیدگاه نیز بهره‌مندند.

·   اپلیکیشن مکاتبات اتوماسیون اداری در تراز پی‌ریز

اپلیکیشن مکاتبات دیدگاه همراه از سوی مدیران شرکت با هدف بهره‌برداری از برخی قابلیت‌های سیستم مکاتبات تحت وب و انجام امور اداری انتخاب شده استاپلیکیشن مکاتبات دیدگاه همراه با قابلیت‌هایی مختلف زمینه مشاهده وارجاع نامه‌ها، پیش‌نویس‌ها و… انجام عملیات روزانه از راه دور را ممکن می‌کند. دیدگاه همراه محصولات نرم‌افزاری بر روی پلتفرم همراه شامل موبایل، تبلت و … است و ابزارهای پُرکاربرد نرم‌افزارهای دیدگاه را در خود جای داده است.

·    اتوماسیون اداری دیدگاه

در این شرکت علاوه بر اپلیکیشن مکاتبات دیدگاه همراه نرم‌افزار مکاتبات از اتوماسیون اداری مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه نیزعملیاتی شده است. اتوماسیون اداری دیدگاه از مجموعه نرم‌افزارهای مکاتبات اداری، جلسات،‌ کارها، مدیریت اسناد و سامانه پیشخوان ارباب رجوع تشکیل شده‌ استسیستم اتوماسیون اداری دیدگاه علاوه بر پوشش مکاتبات اداری و آرشیو اسناد، افزایش بهره‌وری،‌ صرفه‌جویی مالی و انسانی و پویایی سازمانی را به دنبال دارد.

·  سیستم‌های منابع انسانی دیدگاه

همکاری این مجموعه و چارگون با نصب و راه‌اندازی سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی نیز توسعه یافته است. در حال حاضر نرم‌افزارهای پرسنلی و حضور و غیاب در این مجموعه عملیاتی شد‌ه‌اند. سیستم حضورو غیاب دیدگاه به عنوان نرم‌افزار کنترل تردد کارکناندر سازمان استفاده می‌شود. این سیستم با ثبت اطلاعات کارکرد پرسنل و تهیه گزارش ساعات حضور و غیاب کارکنان و … ، نقش مهمی در محاسبه حقوق کارکنان ایفا می‌کند.
اهمیت نرم‌افزار پرسنلی دیدگاه در سازمان‌های بهره‌بردار این است که کلیه سیستم‌های حوزه منابع انسانی و مالی دیدگاه چه مستقیم و چه با واسطه، اطلاعات پرسنلی کارکنان سازمان را از این سیستم دریافت می‌کنندنرم‌افزار پرسنلی دیدگاه نیز با هدف متمرکزکردن اطلاعات پرسنل و انجام امور مختلف احکام و پرونده‌های پرسنلی طراحی شده است. این سیستم با در اختیار داشتن امکانات متعدد، نظارت و کنترل فرآیندهای مرتبط با مدیریت پرسنل را مکانیزه می‌کند.

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها



مدیر فناوری اطلاعات پیام نور اصفهان: کارایی‌‌ نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه قابل توجه است

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور اصفهان معتقد است: سیستم اتوماسیون اداری دیدگاه با پوشش مفاهیم نوین، ابزاری تحول‌آفرین ساختار اداری دانشگاه‌ست.



مهندس علی هادیان در گفت‌وگو با روابط عمومی چارگون بر حذف حداکثری کاغذ در چرخه مکاتبات دانشگاه تاکید کرد و گفت: توسعهنرم‌افزار مکاتبات دیدگاه و افزایش کارایی‌‌ آن در نسل جدید، قابل توجه و تامل است.

دستاورد مکاتبات دیدگاه در دانشگاه
وی ادامه داد: اطمینان داریم چارگون در توسعه‌ها و بهبود نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری حتما به مفاهیم و نیازهای به روز سازمان‌های کاربر، آگاهی کامل دارد. معتقدم در نسل جدید سیستم‌ها کاربران مکاتبات اداری می‌توانند تفاوت‌های نرم‌افزار و ارتقای سطح کمی و کیفی آن را  نسبت به قبل به خوبی درک کنند.
هادیان یادآورشد: همیشه از نرم‌افزارهای دیدگاه، سهولت و ارتقای کمی و کیفی امور اداری را انتظار داریم که خوشبختانه همواره به آن دست یافته‌ایم.
وی پشتیبانی چارگون از نرم‌افزارهای دیدگاه را ویژگی خاص شرکت دانست. وی گفت: پشتیبانی خوب چارگون از نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری همیشه برای کاربران دانشگاه راهگشا بوده است.

پشتیبانی خوب، رمز موفقت چارگون
وی اضافه کرد: کارشناسان این واحد بیشترین همراهی و همکاری را با کاربران دانشگاه پیام نور داشته‌اند و تقریبا در همه زمان‌ها پاسخگوی مسائل و مشکلات ما بوده‌اند. هادیان خاطرنشان کرد: یکپارچگی نرم‌افزارهای دیدگاه به ویژه در راهکار اتوماسیون اداری از مزیت‌هایی‌ست که تاثیر بسزایی در بهبود کارآمدی فعالیت‌ها و عملیات اداری دارد. به گفته وی، امکان سفارشی‌سازی برخی نرم‌افزارها در مجموعه دیدگاه نیز شرایط مطلوبی‌ را برای کارفرمایان ایجاد کرده است.

کارکرد مناسب و بازدهی نرم‌افزاهای دیدگاه
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور استان اصفهان تعداد کاربران مکاتباتی دانشگاه را 1400 نفر اعلام کرد. وی تاکید کرد: محصولاتمجموعه نرم‌افزارهای دیدگاه در حوزه‌های مختلف از کارکرد مناسب و بازدهی کافی برخوردارند. به گفته وی، همین کارآمدی می‌تواند بهترین دلیل برای استقبال و بهره‌مندی از آنها در نهادهای علمی، فنی، اقتصادی و .. باشد.
وی ادامه داد: مطمئنا با بهره‌گیری از مجموعه نرم‌افزارهای دیدگاه به راحتی می‌توان مزیت یکپارچگی سیستم‌ها را در ساختار سازمانی به دست آورد و بستر مناسب و منعطفی را در امور مالی، اداری، منابع انسانی و … ایجاد کرد.


اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها



 

نرم افزار کارها در راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه

نرم‌افزار کارها در راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه با هدف مدیریت پروژه و فعالیت‌ها و با رویکرد چابک در نسل ۵ مجموعه دیدگاه تولید و ارائه شدنرم افزار کارها، بر مبنای گفتمان سازمانی طراحی شده و مزایای قابل توجهی در این حوزه برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند.



تشکیل تیم‌های کاری از طریق نرم‌افزار کارها بدلیل یکپارچگی با دیگر نرم‌افزارهای مجموعه دیدگاه به‌سادگی براساس ساختار سازمانی انجام می‌شود. بدین نحو ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بررسی روند پیشرفت کارها در ابعاد گسترده‌تری قابل کنترل و مدیریت خواهد بود. نسل جدید نرم‌افزار کارها در راهکار اتوماسیون اداری ، سبک نوینی برای مدیریت فعالیت‌های سازمان ایجاد می‌کند و علاوه بر وارد نمودن مفاهیم بنیادی مدیریت پروژه، تعاملاتی الهام گرفته از شبکه‌های اجتماعی با رویکرد سازمانی را به ارمغان می‌آورد.

در نسخه اول این نرم‌افزار امکاناتی مثل ایجاد تیم، پروژه و فعالیت‌های مرتبط در اختیار کاربران قرار داده شده بود. مشابه عملکرد بسیاری از فریم ورک‌ها و متدولوژی‌های چابک، فعالیت‌ها روی بردهایی مثل برد اسکرام قرار می‌گیرند که هدف آنها نمایش وضعیت انجام کارهای تیم است. برهمین اساس در نرم‌افزار کارها در راهکاراتوماسیون اداری ، قابلیت ساخت بردها در نظر گرفته شده بود و طراحی آن به‌گونه‌ای بود که بتواند انواع روش‌هایمدیریت پروژه چابک رو پوشش دهد.

یکی از ویژگی‌های تیم‌های چابک این است که به جای صرف وقت روی تولید مستندات فرآیندی برای ارتباطات و تعاملات تیم، افراد به گفتگو بپردازند، در همین راستا نرم‌افزار کارها، محیطی یکپارچه با امکان تعاملات تیم ایجاد کرده است. یکپارچگی اتوماسیون اداری و سیستم مکاتبات دیدگاه با نرم‌افزار کارها نیز از جنبه دیگری قابل توجه است و قابلیت تعریف کار از روی نامه ارجاع شده در چرخه مراودات اداری را فراهم می کند.

یکی از ویژگی‌های اساسی پروژه‌های چابک وجود شفافیت در انتخاب، اجرا و اتمام فعالیت‌ها در سطح تیم و حتی ذینفعان آن است. ولی در بعضی از پروژه‌ها ریسک نمایش همه فعالیت‌ها به تمام اعضای تیم وجود دارد و نمی‌توان از این ویژگی استفاده کرد. پروژه‌های محرمانه یا فرا دپارتمانی از این دسته هستند. به همین دلیل قابلیت جدیدی بهنرم افزار کارها در راهکار اتوماسیون اداری اضافه شده که امکان مشاهده فعالیت‌ها، فقط برای اعضای خاصی از تیم وجود داشته باشد.

قبلا برای اختصاص کار به افراد باید حتما پروژه تعریف می‌شد، اما نیازمندی جدیدی در نرم افزار شناسایی شده که افراد بدون نیاز به تعریف پروژه می‌توانند کارهای جاری خود را به هم اختصاص بدهند و پیگیری کنند. در این مورد می‌توان پیگیری خروجی نرم‌افزار جلسات را مثال زد. قابلیت اختصاص کار مستقیم دقیقا با همین هدف به نرم‌افزار اضافه شده است.

از سوی دیگر در اغلب پروژه‌ها نیاز به کنترل مستمر وجود دارد و به همین دلیل ابزاری منعطف به نرم‌افزار اضافه شده که نیازهای جستجو و گزارش گیری را در سطح سازمان و با هدف کمک به پایش و کنترل پروژه‌ها و کارها در اختیار اعضای تیم قرار می‌دهد.

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها


 

افزایش ضریب نفوذ نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه در شرکت زعفران مصطفوی

نصب و عملیاتی‌سازی‌ نرم‌افزار کارها و جلسات از سیستم‌های اتوماسیون اداری دیدگاه در شرکت زعفران مصطفوی دامنه همکاری‌های این شرکت و چارگون را توسعه داد.

به گزارش روابط عمومی چارگون، شرکت زعفران مصطفوی همکاری خود با چارگون را با خرید نرم‌افزارهای مکاتبات از اتوماسیون اداری دیدگاه آغاز کرد. با انتخاب مجدد نرم‌افزارهای کارها و جلسات از سوی مدیریت این شرکت، ضریب نفوذ اتوماسیون اداری دیدگاه در این شرکت افزایش یافته است.
از آنجا که با برگزاری جلسات بخش زیادی از زمان مفید کارکنان برای گفت‌وگو و تبادل نظر درباره موضع جلسه، صرف می‌شود، نسل جدید نرم‌افزار جلسات دیدگاه با رویکرد گفتمان سازمانی طراحی و تولید شده است. از دستاوردهای مهم مالی و انسانی این نرم‌افزار می‌توان به مدیریت بهینه جلسات و تاثیرگذاری در بهبود عملکرد و بهره‌وری سرمایه‌های سازمانی اشاره کرد.
این نرم‌افزار به امکانات زیادی از جمله پوشش کلیه مراحل جلسات مانند ثبت، لغو، ویرایش قبل و در حین جلسه و نهایی‌سازی آن، مجهز است. قابلیت ایجاد جلسات تکرار شونده، ارسال دعوت‌نامه به مدعوین خارج از سازمان، افزودن تقویم دیگر کارمندان و اتاق جلسات و مشاهده جزئیات آنها با داشتن دسترسی، افزودن دستور جلسه و مدیریت زمان آن  نیز از دیگر مزیت‌های نرم‌افزار جلسات دیدگاه است. از سوی دیگر قابلیت‌هایی مانند نمایش پیش‌بینی وضعیت آب و هوا در زمان جلسه، برقراری ارتباط با سرویس گوگل مپ برای نمایش محل جلسه، تعیین محل جلسه داخلی و خارجی با درج مشخصات و لوکیشن آنها از طریق سرویس گوگل مپ نیز در این نرم‌افزار موجود است.
حضور و غایب مدعوین و افزودن توضیحات برای هر دستور جلسه، تهیه صورت جلسه در قالب‌های متفاوت و گردش آن برای تایید و امضا در نرم‌افزار مکاتبات،‌ جستجو در آرشیو جلسات و امکان گفت‌وگو در محیط جلسه و… ارزش افزوده‌های بیشتری برای کاربران این نرم‌ا‌فزار ایجاد کرده است.

نرم‌افزار کارها نیز با قابلیت مدیرت و کنترل پروژه‌ و کارهای سازمانی در فضایی تعاملی و یکپارچه با دیگر نرم‌افزارهای دیدگاه؛ صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تسهیل بررسی روند پیشرفت کارها و پروژه‌ها را ممکن می‌کند.
نرم‌افزار مکاتبات اتوماسیون اداری دیدگاه نیز در شرکت زعفران مصطفوی با آسان کردن فرآیند دسترسی و نگهداشت مکتوبات اداری و حذف کامل کاغذ در ساختارها، بیشترین ظرفیت بهره‌وری را در سازمان‌های بهره‌بردار ایجاد می‌کند.
از ویژگی‌های منحصر به فرداین نرم‌افزار می‌توان به پیگیری نامه‌ها و آرشیو و مدیریت اسناد، Multi-Window بودن، بازکردن همزمان چندین پنجره، عدم نیاز به آپدیت office و امکان گفت‌و‌گوی کاربران اشاره کرد. بنابراین گزارش، ‌مدیران شرکت زعفران مصطفوی اپلیکیشن مکاتبات همچنین از محصولات دیدگاه همراه نیز استقبال کرده‌اند و آن را بستری کارآمد برای افزایش بهینه‌سازی سرمایه‌های اداری و سازمانی خود اعلام کرده‌‌اند.
رسیدگی به امور پرکاربرد روزانه مانند دریافت و مدیریت یادآوری‌ها، ارسال و دریافت پیام، رسیدگی به نامه‌ها، فرم‌های مرخصی و مأموریت و گزارشات کارکرد را از مهمترین قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان دانست.

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها