تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

تغییر و تحول نظام آموزشی کشور با جریان‌سازی سیستم اتوماسیون اداری آموزش و پرورش

سیستم اتوماسیون اداری آموزش و پرورش در حال جریان‌سازی و اثرگذاری بی‌نظیری در حوزه آموزشی کشور است که با پرو‌ژه همزمان هوشمندسازی مدارس، وارد مرحله جدیدی شده است.



ایجاد مکانیزاسیون اداری در آموزش و پروش و تسری آن به دورترین مراکز کشور را می‌توان زمینه‌ساز تغییر رویه‌ نظام آموزشی کشور از سنتی‌ترین روش‌ها و ابزارهای دستی و آموزشی به روش‌های پیشرفته و فناورانه دانست.

امروز درحالی‌که بکارگیری سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی در دنیا شتاب و تنوع قابل توجهی یافته است، در ایران نیز علاوه بر گسترش اتوماسیون اداری در وزارت‌خانه آموزش و پرورش و کلیه مراکز آن در سراسر کشور، پروژه هوشمندسازی نیز به سرعت در دستور کار گرفته است تا قدمهایی جدی برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه آموزش کشور برداشته شود.

اتوماسیون اداری آموزش و پرورش و هوشمندسازی مدارس

بسیاری از کارشناسان و تصمیم‌سازان حوزه آموزشی بر این باورند که ورود فناوری‌های اطلاعاتی به تنهایی، تحولی ایجاد نخواهند کرد و اثرگذاری آنها جز با تغییر رویه‌های سنتی آموزشی به سوی هوشمند‌سازی، قابل مشاهده نخواهد بود‌.
هوشمندسازی مدارس و زمینه‌سازی برای اثربخشی مکانیزاسیون حوزه آموزش و پرورش کشور به طور همزمان در تهران و سایر استان‌های کشور آغاز شده و دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته است. مثلا بنابر اعلام مسئول طرح هوشمندسازی مدارس در تهران، علی‌رغم عدم تخصیص بودجه در سال گذشته تعداد مدارس هوشمند، رشد داشته به طوریکه از ۳۹۲۱ مدرسه شهر تهران ۱۱۵۲ مدرسه هوشمند‌سازی شده‌اند.
مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که علاوه بر استفاده از امکانات فیزیکی مدرسه و برنامه‌هایی مانند سایر مدارس تلاش دارد تا با تجهیز به امکانات رایانه‌ای و فناوری‌های مربوطه کنترل و مدیریت خود را بر این اساس مبتنی کند. محتوای اکثر دورس را الکترونیکی کرده و ارزشیابی و نظارت سیستم را هوشمند کند. این سیستم امکانی را فراهم می‌آورد تا دانش آموزان، اولیا و معلمان و کادر مدرسه در تعامل همیشگی و پویا برنامه خود را به پیش ببرند.
امکان اطلاع‌رسانی صوتی و تصویری، ارتباط با مربیان، ارائه انتقادات و پیشنهادات، پرسش و پاسخ و سایر موارد ضروری از جمله کارکردهای مدارس هوشمند است. در این مدارس دانش‌آموزان با داشتن یک کامپیوتر در منزل همیشه با سیستم مدرسه خود در ارتباطند؛ بنابراین می‌توان گفت مدارس هوشمند، هیچ‌وقت تعطیلی نخواهند داشت.

 اتوماسیون اداری و بهره‌وری آموزشی در کشور
پیاده‌سازی سیستم ‌اتوماسیون اداری در حوزه آموزشی کشور، امری تازه و رو به رشد است که ارائه تحقیقات و راهکارهای سازنده برای تعیین زیرساختهای موثر و موفق آن، بسیار مفید است و مطمئنا برای بسیاری از سازمان‌های بزرگ دیگر نیز، کاربرد داشته و می‌تواند به الگویی قابل اجرا و پیاده‌سازی تبدیل شود. برای دستیابی به چنین الگویی توجه به روندهای طی شده و پتانسیل‌های موجود در حوزه‌های مختلف ساختارهای اداری و منابع‌انسانی در زمینه بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بسیار ضروری است.
آمارهای منتشر شده در سال ۹۶ از انجام و تبادل ۱۲۱ میلیون مکاتبات درونی و برونی سازمان‌های دولتی، خبر می‌دهند. جالب‌تر اینکه در این آمار، سهم نرم‌افزار مکاتبات و انجام الکترونیکی آنها ۷۰ درصد و ۳۰ درصد مابقی نیز سهم مکتوبات اداری کاغذی، عنوان شده است. مقایسه این ارقام با آمارهای گذشته نشان می‌دهد موازنه مکتوبات هر دوبخش جابجا شده‌‌اند؛ بطوریکه سال ۱۳۹۱ سهم مکتوبات کاغذی ۷۰ و سهم مکاتبات اتوماتیک ۳۰ درصد بوده است. تحلیل این اعداد نشان می‌دهد وضعیت مکاتبات الکترونیکی در استانداری‌ها به مراتب مطلوب‌تر از دیگر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی است.
وزارت آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین وزارتخانه از نظر کمیت مراکز در حوزه مکانیزاسیون مکتوبات اداری جایگاه مطلوبی دارد. انجام امور معلمان و دانش‌آ‌موزان به صورت اتوماتیک و مکانیزه، هدف نهایی اتوماسیون اداری آموزش و پرورش است که برای تحقق آن، گام‌های خوبی برداشته شده است.
در آخرین اقدام شهریور ماه امسال معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از سامانه حساب یکپارچه مدارس رونمایی کرد.

 

شفاف‌سازی فعالیت مالی مدارس و اتوماسیون اداری

در این مراسم، به‌طور هم‌زمان و با استفاده از ویدئو کنفرانس از ۸۵ هزار سامانه حساب یکپارچه مدارس سراسر کشور رونمایی شد تا شفاف‌سازی فعالیت مالی مدارس اعم از کلیه دریافت‌ها و همچنین هزینه‌ها تحت پوشش مکانیزه قرار بگیرند.
به گفته مسئولین وزارت آموزش و پرورش، اخذ هزینه‌های جانبی توسط مدیران مدارس برخی اوقات باعث نارضایتی والدین می‌شد؛ بنابراین سامانه‌ای را برای ساماندهی وضعیت مالی مدارس ایجاد شده که از این پس، همه فعالیت‌های مالی مدارس حتی جزییات کلاس‌های فوق‌برنامه همراه با هزینه‌ها و شرایط برگزاری باید در این سیستم ثبت شوند.
راه‌اندازی این سامانه نمونه ‌ای کوچک از ظرفیت بکر حوزه آموزشی کشور برای استفاده از ابزارهای فناورانه و نرم‌افزاری است. این امر نشان می‌دهد حوزه آموزش‌وپرورش فارغ از امور معلمان و دانش‌اموزان، پتانسیل زیادی برای ارائه انواع خدمات و سرویس‌ها در زمینه تحقق میز خدمت الکترونیک، ارائه سرویس‌های آموزشی، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی امور و … را داراست.


اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها

توسعه نسل جدید نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه در بانک آینده

دامنه همکاری‌های مشترک چارگون و بانک آینده با ارائه خدمات نصب، آموزش و عملیاتی‌سازی نرم‌افزارهای مدیریت فرآیندها واتوماسیون اداری دیدگاه، گسترده شد.


به گزارش روابط عمومی چارگون، مدیران بانک آینده پس از انتخاب سیستم‌های جامع مدیریت منابع انسانی دیدگاه برای نصب و استقرار در این مجموعه، در همکاری جدید خود، عملیاتی‌سازی  نسل جدید نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه شامل نرم‌افزار کارها، جلسات،سامانه پیشخوان ارباب رجوع، مکاتبات5 و اپلیکیشن مکاتبات دیدگاه همراه را برگزیده‌اند.
نرم‌افزاهای دیدگاه پیش از این با استقرار سیستم‌های مکاتبات4،‌ حقوق ودستمزد، وام، بیمه مکمل، آموزش، حضور و غیاب، پرسنلی،تشکیلات سازمانی و مهمانسرا برای ارائه خدمات به 4 هزار و 500 پرسنل در بانک آینده راه پیدا کرد. توسعه نفوذ این مجموعه نرم‌افزاری سپس با استقرار نرم‌افزارهای حوزه مالی و لجستیک و انبارداری دیدگاه ادامه پیدا کرد.
در حال حاضر بانک آینده به نرم‌افزارهای قراردادها، حسابداری تجمیعی، حسابداری مالی و خزانه‌داری از راهکار مالی دیدگاه نیز مجهز شده است. از راهکار لجستیک دیدگاه نیز نرم‌افزارهای خرید و تدارکات، معاملات وتشریفات، انبار و حسابداری انبار، اموال و دارایی‌های ثابت، املاک و مستغلات و اپلیکیشن جمعدار دیدگاه همراه در این بانک، عملیاتی شده‌اند.
بانک آینده از حدود 4 سال پیش با هدف کاهش مکاتبات کاغذی، بالابردن سرعت و دقت در انجام امور مکاتباتی، اداری وهمچنین پشتیبانی کامل فرآیندها و چرخه‌های مربوط به مدیریت زمان پرسنل، مدیریت کارها، جلسات و اطلاعات سازمانی نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری و منابع انسانی دیدگاه را انتخاب کرد.
شرکت چارگون در مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه به مفهوم اتوماسیون اداری از زاویه جدیدی توجه کرده است. در این زاویه نگاه، مجموعه گسترده‌ای از تعاملات مکاتباتی، سازمانی و پاسخگویی به حجم وسیع و متنوعی از فرآیندهای سازمان مورد توجه واقع شده است.
راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه از مجموعه نرم‌افزارهای مکاتبات اداری، جلسات،‌ کارها، مدیریت اسناد و سامانه پیشخوان ارباب رجوع تشکیل شده‌است. این نرم‌افزارها در حوزه اتوماسیون اداری علاوه بر پوشش مکانیزه مکاتبات اداری و آرشیو مستندات و اسناد سازمان راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری،‌ صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و سرمایه‌های انسانی و پویایی سازمانی را برای سازمان‌ها به دنبال دارد.


اتوماسیون اداری دیدگاه  

شرکت چارگون در مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه به مفهوم اتوماسیون اداری از زاویه جدیدی توجه کرده است.

در این زاویه نگاه، مجموعه گسترده‌ای از تعاملات مکاتباتی و سازمانی و پاسخگویی به حجم وسیع و متنوعی از فرآیندهای سازمان مورد توجه واقع شده است. راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه از مجموعه نرم‌افزارهای مکاتبات اداری، جلسات،‌ کارها، مدیریت اسناد و سامانه پیشخوان ارباب رجوع تشکیل شده‌است. رنرم‌افزارهای اتوماسیون اداری علاوه بر پوشش مکانیزه مکاتبات اداری و آرشیو مستندات و اسناد سازمان راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری،‌ صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و سرمایه‌های انسانی و ایجاد نشاط و پویایی سازمانی از طریق نرم‌افزارهای جلسات، کارها و سامانه پیشخوان ارباب رجوع را برای سازمان‌ها به همراه دارد.


 اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها

عملیاتی‌سازی نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

به گزارش روابط عمومی چارگون، در حال حاضر ورود اطلاعات و آموزش‌های کاربری نرم‌افزار مکاتبات و نرم‌افزار جلسات در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از سوی کارشناسان چارگون انجام شده و برای بهره‌برداری در اختیار کاربران قرار گرفته است.
مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم آغاز به کار این نرم‌افزارها تاکید کرد: نسل پنجم نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه از حیث یکپارچگی، جامعیت، سرعت و دقت نسبت به نرم افزارهای قبلی مورد استفاده، ارجحیت دارد .
وی اضافه کرد: مدیریت این مجموعه انتظار دارد تا با بهره‌مندی از مزیت‌های نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه از هدر رفت زمان، هزینه و نیروی انسانی در فرآیندهای مکاتباتی به طور چشمگیر کاسته شود.
به گفته وی، از آنجا که با برگزاری جلسات بخش زیادی از زمان مفید کارکنان برای گفت‌وگو و تبادل نظر درباره موضع جلسه، صرف می‌شود، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نرم‌افزار جلسات دیدگاه را نیز برای افزایش بهره‌وری سازمانی برگزیده است.
بنا براین گزارش، نسل جدید نرم‌افزار جلسات دیدگاه با رویکرد گفتمان سازمانی طراحی و تولید شده است. از دستاوردهای مهم مالی و منابع انسانی این نرم‌افزار می‌توان به مدیریت بهینه جلسات و تاثیرگذاری در بهبود عملکرد و بهره‌وری سرمایه‌های سازمانی اشاره کرد.
از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به پوشش کلیه مراحل جلسات مانند ثبت، لغو، ویرایش قبل و در حین جلسه و نهایی‌سازی آن، ایجاد جلسات تکرار شونده، ارسال دعوت‌نامه به مدعوین خارج از سازمان، افزودن تقویم دیگر کارمندان و اتاق جلسات و مشاهده جزئیات آنها با داشتن دسترسی، افزودن دستور جلسه و مدیریت زمان آن اشاره کرد.
نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه، گردش مکانیزه نامه‌ها و مکاتبات سازمانی را در کلیه سطوح تحت پوشش قرار می‌دهد. این نرم‌افزار با آسان کردن فرآیند دسترسی و نگهداشت مکتوبات اداری و حذف کامل کاغذ در ساختارها، بیشترین ظرفیت بهره‌وری را در اختیار مدیران سازمان‌های بهره‌بردار قرار می‌دهد.
از ویژگی‌های منحصر به فرد نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در سازمان‌های مشتری می‌توان به پیگیری نامه‌ها و آرشیو و مدیریت اسناد، استفاده از بخش‌های مختلف منوی اداری (Multi-Window)، بازکردن چندین پنجره به صورت همزمان، عدم نیاز به آپدیت office، فضای تعامل و گفت‌و‌گوی کاربران با یکدیگر و….اشاره کرد.


 اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های اتوماسیون اداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌ جامع مدیریت منابع انسانی

اطلاعات بیشتر درباره سیستم مالی و حسابداری

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های انبار ، حسابداری انبار و مدیریت اموال

اطلاعات بیشتر درباره سیستم‌های BPMS و مدیریت فرآیندها