تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

تحلیل سیستم اتوماسیون اداری

سیتم اتوماسیون اداری و مدیریت مکاتبات اداری و دبیرخانه‌های المترونیک موضوع روز دولت و شهر الکترونیک است این وبلاگ به این مباحث می‌پردازد.

نرم‌افزار مکاتبات اتوماسیون اداری دیدگاه، ابزاری کامل است

رییس مرکز برنامه‌ریزی و توسعه فناوری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: نرم‌افزار مکاتبات اتوماسیون اداری دیدگاه این مجموعه را از کاربرد کاغذ، بی‌نیاز کرده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و توسعه فناوری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با روابط عمومی چارگون گفت: میل و احساس نیاز شدید به سامانه اتوماسیون مکاتبات اداری در ابتدای سال 86 در مجموعه ایجاد شد. مرکز برنامه‌ریزی و توسعه فناوری به عنوان متصدی مستقیم انجام تحقیقات و تصمیم‌گیری در این زمینه تعیین شد. در نهایت با بررسی‌های متعدد و آزمایش اکثر سامانه‌های مطرح در آن دوره، دیدگاه را جامع‌ترین و کاربر پسند‌ترین یافتیم و نسبت به تهیه آن برای دفاتر تهران و قم اقدام کردیم.

سید علی شجاعی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد میان کارشناسان دو مرکز و نیازسنجی‌های اولیه، پروژه استقرار و بومی سازی در پژوهشگاه انجام شد و از ابتدای خرداد ماه ۸۶ دیدگاه در مجموعه پژوهشگاه کار خود را رسما آغاز کرد.

وی افزود: امکانات و قابلیت‌های سامانه مکاتبات دیدگاه در آن دوره، به ویژه سرویس لینک سرور که برقراری ارتباط میان دو مرکز را فراهم می‌ساخت با استقبال ویژه مدیران و کارمندان پژوهشگاه مواجه شد.

شجاعی اضافه کرد: آنچه باعث موفقیت این پروژه در پژوهشگاه شد، همراهی و مساعدت ویژه ریاست مجموعه و ابلاغ دستورات اولیه ایشان جهت لازم الاجرا کردن استفاده از سامانه بود. این امر باعث شد ضریب نفوذ دیدگاه در پژوهشگاه به سرعت افزایش یابد و سازمان به سمت سازمانی الکترونیک در حوزه مکاتبات و پیپرلس شدن پیش برود که حاصل آن وجود بیش از ۴۰۰ کاربر در سامانه و ثبت حدود ۲۵۰ هزار نامه است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و توسعه فناوری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تاکید کرد: سرعت انتقال اسناد و مدارک و امکان پیگیری مکاتبات و تهیه آرشیوهای الکترونیک از تمام مکاتبات و گردش‌های اداری، دیدگاه را به سامانه‌ای بی‌بدیل در پژوهشگاه تبدیل کرد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نسبت به تهیه مجموعه سیستم های مالی و لجستیک اقدام کردیم که در حال حاضر سامانه‌های حسابداری مالی، بودجه و اعتبارات، اموال، انبار،خرید و تدارکات، پرسنلی و حضور و غیاب در مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

جایگاه خاص چارگون در بازار رقابتی

شجاعی در خاتمه افزود: چارگون را مجموعه ای پیشتاز، پیشرو و خلاق در حوزه کاری خود می‌دانم و معتقدم که گام های بزرگ و شایسته ای در جهت توسعه فرهنگ استفاده از سامانه‌های اتوماسیون سازمانی و نیل به سمت سازمان‌های الکترونیک برداشته و حضور مدیرانی خوش فکر و خلاق در راس شرکت و همکارانی دلسوز و مسلط به حوزه کاری خود، نقشی اساسی در ارتقای جایگاه چارگون در جامعه و در بین رقبا داشته است.

راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه

راهکار اتوماسیون اداری دیدگاه از مجموعه نرم‌افزارهای مکاتبات اداری، جلسات،‌ کارها، مدیریت اسناد و سامانه پیشخوان ارباب رجوع تشکیل شده‌است. نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری علاوه بر پوشش مکانیزه مکاتبات اداری و آرشیو مستندات و اسناد سازمان راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری،‌ صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و سرمایه‌های انسانی و ایجاد نشاط و پویایی سازمانی از طریق نرم‌افزارهای جلسات، کارها و سامانه پیشخوان ارباب رجوع را برای سازمان‌ها به همراه دارد.

نرم‌افزار مکاتبات اداری حوزه اتوماسیون اداری دیدگاه از اولین نرم‌افزارهایی است که در شرکت چارگون توسعه داده شده و پس از سال‌ها تجربه استفاده بیش از یک میلیون کاربر در سازمان‌های مشتری از کامل‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای دیدگاه است. در ساده‌ترین حالت نرم‌افزار مکاتبات با ارائه مفاهیم جدیدی مانند پیش‌نویس الکترونیک، مفهوم نامه داخلی و شیوه‌های الکترونیک پیگیری، عملکرد سازمان را بهبود می‌بخشد و موجب ارتقای بهره‌وری می‌شود.

برخی امکانات شاخص نرم‌افزار مکاتبات اداری

پیاده‌سازی هرنوع معماری خاص و مدل‌های ویژه دبیرخانه‌های مختلف

جداسازی پیش‌نویس‌ها از مستندات رسمی سازمان

اجرای نرم‌افزار دیدگاه در مرورگرهای Safari، Chrome، Firefox و IE

تعریف محدوده دسترسی برای Admin سیستم (Local Admin)

جلوگیری از ثبت نامه دریافتی در دبیرخانه‌های غیرمرتبط

امکان تعریف دفتر اندیکاتور به صورت نامحدود

ایجاد رابط کاربری به چند زبان (فارسی و انگلیسی)

نصب نرم‌افزار مکاتبات اتوماسیون اداری دیدگاه در 5 سازمان مشتری چارگون

نرم‌افزار مکاتبات اتوماسیون اداری دیدگاه در 5 سازمان مشتری چارگون با ارائه خدمات نصب، آموزش، عملیاتی‌سازی شد.

به گزارش روابط عمومی چارگون، نرم‌افزار مکاتبات اتوماسیون دیدگاه با هدف ایجاد گردش مکانیزه مکاتبات داخلی در شرکت‌های تجارت پروتئین ایلیا، شرکت صنعت نوین پایدار پارس نصب و راه‌اندازی شد.

شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، صندوق توسعه فناوری شریف و صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع فرهنگی سپهر نیز از دیگر سازمان‌های مشتری چارگون‌اند که به نرم‌افزار مکاتبات اتوماسیون دیدگاه مجهز شده‌اند.

اتوماسیون اداری دیدگاه

اتوماسیون اداری دیدگاه از مجموعه نرم‌افزارهای مکاتبات اداری، جلسات،‌ کارها، مدیریت اسناد و سامانه پیشخوان ارباب رجوع تشکیل شده‌ است. سیستم اتوماسیون اداری دیدگاه علاوه بر پوشش مکاتبات اداری و آرشیو اسناد، افزایش بهره‌وری،‌ صرفه‌جویی مالی و انسانی و پویایی سازمانی را به دنبال دارد.

نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری علاوه بر پوشش مکانیزه مکاتبات اداری و آرشیو مستندات و اسناد سازمان راهکارهایی برای افزایش بهره‌وری،‌ صرفه‌جویی در هزینه‌های مالی و سرمایه‌های انسانی و ایجاد نشاط و پویایی سازمانی از طریق نرم‌افزارهای جلسات، کارها و سامانه پیشخوان ارباب رجوع را برای سازمان‌ها به همراه دارد.

نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه

از ویژگی‌های منحصر به فرد و مهم نرم‌افزار مکاتبات دیدگاه در سازمان‌های مشتری می‌توان به حذف کامل کاغذ از ساختار اداری (Paperless) اشاره کرد. پیگیری نامه‌ها و آرشیو و مدیریت اسناد، امکان استفاده از بخش‌های مختلف منوی اداری (Multi-Window) و بازکردن چندین پنجره به صورت همزمان از دیگر مزیت‌های این سیستم است. قابلیت‌های عدم نیاز به آپدیت office ، وجود فضای تعامل و گفت‌و‌گو chat و collaboration ،Drag and drop بین کاربران این سیستم با استقبال زیادی مواجه شده است.

برخی امکانات شاخص نرم‌افزار مکاتبات اداری

    پیاده‌سازی هر نوع معماری خاص و مدل‌های ویژه دبیرخانه‌های مختلف

    جداسازی پیش‌نویس‌ها از مستندات رسمی سازمان

    اجرای نرم‌افزار دیدگاه در مرورگرهای  Safari، Chrome،Firefox  و IE

    تعریف محدوده دسترسی برای Admin سیستم (Local Admin)

    جلوگیری از ثبت نامه دریافتی در دبیرخانه‌های غیرمرتبط

    امکان تعریف دفتر اندیکاتور به صورت نامحدود

    ایجاد رابط کاربری به چند زبان (فارسی و انگلیسی)

سیستم مکاتبات دیدگاه مهمترین ابزار ما برای تحول اداری و ساختاری است

مدیر انفورماتیک اداره ‌کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس معتقد است و سیستم مکاتبات دیدگاه پیشخوان ارباب رجوع به دو ابزار جدی اداره ‌کل در ارزشیابی همکاران و نظام اداری تبدیل شده‌اند.

 

مهندس شایق در گفت و‌گو با روابط عمومی چارگون تاکید کرد: سیستم مکاتبات قبلی در ساختار اداری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس صرفا ابزاری آرشیوساز بود و در تعریف مکانیزاسیون اداری نمی‌گنجید.
وی ادامه داد: ما پس از آشنایی با محصولات دیدگاه و پیاده‌سازی سیستم مکاتبات دیدگاه در ساختار اداری و بهره‌برداری از قابلیت‌های آن در پوشش کلیه مکاتبات داخلی، طعم واقعی مکانیزاسیون اداری را چشیدیم.
مدیر انفورماتیک اداره ‌کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری دیدگاه را ابزار تحول و انقلاب اداری معرفی کرد و افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمانی نظارتی است که مکاتبات، پایه‌ای‌ترین و محوری‌ترین ابزار آن برای نظارت و عمل به وظایفش محسوب می‌شود.
به گفته وی، در حال حاضر علاوه بر پوشش کامل مکاتبات داخلی و بین دستگاهی از طریق سیستم مکاتبات دیدگاه، امکان ثبت نامه و دریافت خدمات مناسب برای متقاضیان و مخاطبان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طریق پیشخوان ارباب رجوع و میز خدمت الکترونیک دولت فراهم شده است .
وی ادامه داد: استفاده از این دو ابزار تحول و انقلاب بزرگ اداری برای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس محسوب می‌شود؛ چراکه علاوه بر اینکه توانسته‌ایم خدمات مناسبی به مراجعان و مخاطبان هر 3 حوزه ارائه کنیم و از مراجعات حضوری آنها بکاهیم، امکان پیگیری نامه‌های افراد غیرحقوقی و شرکتی را نیز به راحتی اجرایی کرده‌ایم و دایره وسیعی از مکاتبات و افراد حقیقی و حقوقی را پوشش می‌دهیم.
مهندس شایق خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی نیازمند ارتباط با انواع سامانه‌های ارتباطی دولت و اتصال به آنها هستند که خوشبختانه مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه توانسته است این وجه ارتباطی را نیز به خوبی پوشش دهد.
وی اضافه کرد: بستر ارتباطی دیدگاه امکان اتصال بین دبیرخانه و سایر واحدهای اداری و سامانه‌های دولتی را  به گونه‌ای فراهم کرده که تقریبا به جرات می‌گویم که دیگر هیچ نامه‌ای به طور دستی و غیرسیستمی در اداره کل میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری به ثبت نمی‌رسد.
مدیر انفورماتیک اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با اشاره به کاربری 240 نفر از سیستم مکاتبات دیدگاه خاطرنشان کرد: از این سیستم و نظارت بر جریان مکاتبات و رسیدگی و پیگیری آنها به عنوان ابزاری برای ارزشیابی کارکنان نیز بهره می‌بریم. در حال حاضر مدت زمان رسیدگی کاربران به نامه‌ها و انجام موظفی‌هایشان قابل اندازه‌گیری است.
مهندس شایق، پشتیبانی برخط و آنلاین از کاربران را ویژگی منحصر به فرد چارگون دانست و گفت: پشتیبانی خوب و پیگیرانه کارشناسان شرکت و تلاش‌های آنها برای استقرار کارآمد و موثر نرم‌افزارها را بارها و بارها شاهد بوده‌ایم.‌ ما مطئنیم که چارگون همه تلاش خود را برای همراهی و همکاری کامل با سازمان مشتری به کار می‌بندد و بابت همین پیگیری و تعامل است که می‌گوییم طعم اتوماسیون اداری را با نرم‌افزارهای دیدگاه چشیده‌ایم.